Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
De kans is groot dat we ze nooit te zien krijgen, de honderd Chrysler Pacifica Hybrids die vanaf volgend jaar onder de vlag van Google’s nieuwe zelfrijdende auto-bedrijf Waymo de weg op zullen gaan in Arizona, Californië en Michigan om de zelfrijdende software te testen. De minivans, zoals ze in de VS worden genoemd, zijn speciaal aangepast op tijd van een paar maanden om te werken met de zelfrijdende software.
De sensors en andere mechanische toevoegingen zijn niet het enige dat moet worden aangepast in zo’ auto, blijkbaar brengt een zelfrijdende auto ook met zich mee dat er in de wegligging het een en ander aangepast moet worden.
Nog even wachten
De sensors en andere mechanische toevoegingen zijn niet het enige dat moet worden aangepast in zo’ auto, blijkbaar brengt een zelfrijdende auto ook met zich mee dat er in de wegligging het een en ander aangepast moet worden. Ook werden de hybrides aan een paar honderd uur aan extreem-weer tests onderworpen. Ze zijn er dus klaar voor en ondanks dat de Fiat-Chrysler groep (FCA) ook hier opereert moeten wij als Europeanen toch nog beduidend langer wachten voordat we auto’s zullen zien rondrijden zonder chauffeur.
Het lijkt er op dit moment op alsof half Californië zonder bestuurder aan het rijden is, maar vergeet niet dat dit allemaal hele kleine tests zijn met hele beperkte aantallen auto’s die er vaak nog niet helemaal klaar voor zijn. Misschien ook maar beter. Als de Europese verkeersministers tegen 2019 hun overeenstemming hebben bereikt over hoe we dat allemaal gaan aanpakken met de zelfrijdende auto’s zijn de testen in de VS al grotendeels gedaan en kunnen we hier genieten van het uitgekristalliseerde resultaat.
[Afbeeldingen © FCA]
Verder lezen over Fiat
Automotive21.08.2024
Fiat zet met nieuwe Topolino in op duurzame stedelijke mobiliteit
Automotive11.07.2024
Grote recall bij meerdere automakers om gevaarlijke airbags
Automotive29.03.2024
5 tips als je een auto wil gaan kopen
DC Business26.03.2024
Internationale media-drive van nieuwe Stellantis Pro One Bedrijfswagens
Automotive27.02.2024
Fiat Ginevra: de retro-toekomst van een Italiaans merk
Automotive01.02.2024
World Car of the Year 2024: dit zijn de finalisten
Automotive05.07.2023
Rise of the microcars: de leukste micro-auto’s op een rij
Automotive27.06.2023
Abarth 500e: de magie van een elektrische schorpioen
Verder lezen over Google
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Search25.09.2024
Google introduceert een speelse doodle met popcorn
Verder lezen over Zelfrijdende auto
Automotive11.10.2024
Tesla’s robtaxi Cybercab is er en lijkt heel futuristisch
Automotive24.09.2024
De Tesla Cybercab wordt helemaal niet zo duur
Automotive11.09.2024
Robottaxi’s blijken lang niet zulke brokkenpiloten als mensen
Automotive19.08.2024
Zelfrijdende taxi’s in San Francisco blijven ‘s nachts maar toeteren
Automotive12.07.2024
Tesla stelt de aankondiging van zijn Robotaxi uit
Automotive20.06.2024
Zijn zelfrijdende auto’s inderdaad veiliger dan menselijke chauffeurs?
Automotive29.04.2024
Eerste race met zelfrijdende race-auto’s was uiterst vreemd
Automotive29.03.2024