Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.
Al tijdens de laatste ronden van de Grandprix in Spielberg (Oostenrijk) werden de eerste trucks volgeladen. Want de vrije trainingen voor de volgende Grandprix in Silverstone was nog maar ruwweg 3 dagen weg. Afgelopen donderdag stonden al de eerste werkzaamheden aan de auto’s gepland naast bijvoorbeeld de pitstop trainingen.
Er liggen bijna 1600 kilometer tussen Spielberg en Silverstone. Over deze weg moet het gros van alle auto’s, reserveonderdelen, pitbox, motoren, hospitality behuizing en nog veel meer worden vervoerd. Een deel gaat per vliegtuig. Het af- en opbouwen van dit circus vergt ook veel tijd en in dit geval logistieke hoofdbrekens. Het is dan ook een klein wonder dat vanmorgen de eerste vrije training gewoon van start kon gaan.
Spielberg
We hebben in Spielberg een weekend gezien waar met gemende gevoelens op wordt teruggekeken. De hoeveelheid Nederlanderse fans voor Red Bull en Max Verstappen was massaal te noemen. De fans voor deze Nederlander waren veruit de grootste groep fans op het totaal. Uiteraard liepen er ook fans in Ferrari, Force India en Mercedes shirts. Maar dominerend was maar 1 oranje/blauwe groep. En juist die groep moest al haar enthousiasme en verwachtingen bijstellen na de eerste bocht. Verstappen werd mede door een kapotte versnellingsbak en een aanvaring met Alonso en Kvyat uit de race gezet.
Het waren hele mooie sfeervolle dagen daar op de Mediamarkt camping in Spielberg. We verlieten dan ook met een zwaar hart het terrein, bedankten de mensen van de Mediamarkt club Grand Prix organisatie voor al hun steun en goede zorgen en begonnen aan onze terugreis richting Nederland. Het eerste uur met een fixe regenbui overigens… Wat als Max wel had kunnen rijden en die bui was eerder gevallen…
Hoop
Maar goed. Hoe ga je om met zo’n teleurstellingen? Als rijder, team op het circuit en in de fabriek? Gezien de berichten van het team is er uitgebreid gesproken en heeft Max op maandag een speech vol hoop en energie gehouden in de fabriek. De derde plek van Ricciardo was natuurlijk ook reden voor blijdschap en laat zien dat de auto wel degelijk genoeg winners kwaliteiten heeft. Er is geen tijd om te lang stil te staan bij de DNF (Did not finish) in Oostenrijk.
Deze week reed bijna het hele veld ook door London als onderdeel van een F1 demonstratie. Veel bezoekers en een enthousiaste Londonse Burgemeester wilde zelfs toegeven dat hij graag een F1 race in zijn stad zou zien. Met het nieuws dat het Silverstone circuit een break neemt na 2019, is er een kans dat London daadwerkelijk een race krijgt?
Silverstone
Gisteren, tijdens de eerste en tweede vrije trainingen was Verstappen in de top 5 te vinden op respectievelijk de 3e en 5e plaats. De Mercedessen en Ferrari’s zijn ook weer vooraan te vinden. De druk bij Red Bull zal in toenemende mate ook van achter komen, vanuit de Force India’s. Deze hebben met enig tamtam aangekondigd dat ze veel updates hebben voor dit weekend. Gezien de consistente punten finishes de afgelopen races heeft dit team zeker middelen om het vuur aan de schenen te leggen van Red Bull!
Een klein maar opvallend feitje over de vrije trainingen? Vettel reed met het laatste design cockpit “shield”. Een extra raam dat beschermend moet zijn voor de rijders. Er is nog niet besloten of dit het finale design is EN of het in het 2018 seizoen al wordt ingezet.
We zijn er dit weekend niet bij in Silverstone maar, net als jullie, volgen we elke mogelijkheid op TV en online. Vanmiddag is de kwalificatie en we hopen op een goed resultaat voor Max maar vooral een spannende race op zondag!
Verder lezen over Red Bull
Nieuws06.11.2024
Check de langste basejump ooit (met dank aan Red Bull F1-engineers)
Entertainment13.05.2024
Red Bull skydivet dwars door de London Tower Bridge heen
Gaming16.04.2024
Max Verstappen wederom op cover EA SPORTS F1 24
Technology28.02.2024
Kan drone Max Verstappen bij houden? Nederlandse Ralph test het
Automotive16.02.2024
Formule 1: Dit is de nieuwe Red Bull-auto van Max Verstappen
Nieuws28.12.2023
Tegenslag voor Red Bull F1-team
Nieuwe chassis slaagt (nog) niet voor alle crashtestsEntertainment15.12.2023
Red Bull F1-bandenwissel in het pikkedonker
Hoe lang duurt dat? Tien seconden? Acht? Of toch veel langer?Entertainment26.10.2023