Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
Shell, je weet wel, ooit onze nationale olietrots, spint al geruime tijd garen bij de hoge olieprijzen als gevolg van de oorlog tussen Rusland en Oekraïne. De winst van de multinational rijst de pan uit en aandeelhouders zijn al maanden in een feeststemming. Ongepast? Misschien wel, maar zo gaat dat nu eenmaal. De dalende olieprijzen maakt hen vooralsnog niet ongerust, want die worden deels gecompenseerd door de stijgende elektriciteitstarieven bij Shell Recharge.
30 procent meer betalen voor een kWh
Voor de consument met een ‘ouderwetse’ benzinebolide is het goede nieuws dus dat de olieprijzen dalen, en daarmee ook de prijs aan de pomp. Aan de benzinepomp dus, want de prijs van elektriciteit aan de ‘EV-pompen’ van Shell Recharge gaat juist de andere kant op. De laadpaal exploitant heeft namelijk laten weten dat klanten vanaf 28 september fors meer moeten gaan betalen voor een kWh.
Bij de snelladers van Shell Recharge betaal je nu nog 53 cent per kWh. Met ingang van 28 september wordt dat 68 cent per kWh. Ofwel een stijging van bijna 30 procent! Bij de snelladers van Shell Recharge betaal je nu nog 53 cent per kWh. Met ingang van 28 september wordt dat 68 cent per kWh. Ofwel een stijging van bijna 30 procent! En dan moet je bedenken dat ook nog rekening gehouden is met de (tijdelijke) BTW-verlaging op energie zoals die door de overheid wordt gecompenseerd.
Elektriciteitsprijzen aan de EV-pomp vaak onduidelijk
Wow, stel je eens voor dat de benzineprijs van de ene op de andere dag met 30 procent omhoog zou gaan. Met de huidige prijzen zou dat zo’n 70 cent zijn. Ik ben ervan overtuigd dat driekwart van Nederland dan op z’n kop zou staan. En terecht!
Maar bij de EV-pomp vinden exploitanten dergelijke prijsstijgingen schijnbaar normaal. Dat heeft wellicht ook te maken met het feit dat de tarieven voor opladen vaak niet (transparant) vermeld staan bij of op de laadpalen. Zoals de borden die al meer dan 60 jaar wel gewoon bij de (intrit van) benzinepompen staan.
Verder lezen over Elektrisch rijden
Automotive20.11.2024
Rij-impressie Kia EV3 (2024): op weg naar titel Auto van het Jaar 2025?
Automotive19.11.2024
Tesla komt met nieuwe generatie Superchargers: 500 kW V4
Automotive30.09.2024
Hybride auto is steeds populairder en elektrische auto heeft het nakijken
Automotive26.09.2024
BMW CE 02 – AM review: op pad met een eParkourer
Automotive11.09.2024
Butch-e Liddel: elektrisch autootje voor zero emissie steden
Gadgets04.09.2024
5 positieve dingen aan fatbikes
Gadgets02.09.2024
Straks mag je misschien pas vanaf 16 jaar op een fatbike
Automotive21.08.2024