De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
In samenwerking met Pablo Lücker introduceerde Abarth vandaag de unieke ‘Scorpion Skin’ editie exclusief in Nederland. De schorpioen staat symbool voor het automerk vanwege de overeenkomsten met zijn bekende eigenschappen; klein, snel en krachtig. Minder bekend is dat een schorpioen gemiddeld 16 keer in zijn leven vervelt en dat zijn huid licht geeft in het donker. Deze eigenschap stelde Pablo Lücker centraal bij het ontwerp van deze ‘one off art car’, waardoor zijn signature zelfs in het holst van de nacht zichtbaar is. Abarth veilt de speciale Scorpion Skin tijdens een event in oktober en steunt daarmee het KWF.
Pablo Lücker
Als knipoog naar een sportieve striping vormt Lücker’s signature twee brede lijnen over de compacte sportauto. Pablo Lücker creëerde een bijzonder ontwerp in zijn karakteristieke en urban luxury-stijl. Het ontwerp geeft de rijke geschiedenis van Abarth weer en, minstens zo bijzonder, geeft licht in het donker. Dit maakt de Scorpion Skin tot een unieke verschijning. De lak heeft een ‘scorpion touch’, deze is verrijkt met de lichtgevende kenmerken van schorpioenenhuid.
Veiling ten behoeve van KWF kankerbestrijding
Momenteel lopen er diverse klinische studies om te kijken of het gif van de schorpioen gebruikt kan worden in de bestrijding van kanker. De ziekte kent vele slachtoffers, onder wie ook de oprichter van het automerk Carlo Abarth die in 1979 is overleden. Abarth veilt de speciale Scorpion Skin tijdens een event in oktober 2018 en steunt daarmee KWF-kankerbestrijding. De veiling van deze unieke art car vindt plaats op een besloten evenement. Via deze website van Abarth kunnen geïnteresseerden zich aanmelden voor updates over Abarth, Scorpion Skin en de veiling.
“We dragen de speciale Scorpion Skin-editie op aan de oprichter, Carlo Abarth,” vertelt Robbert van den Heuvel, Communication Manager Abarth. “Met deze auto brengen we de oorsprong van Abarth, zijn sterrenbeeld de schorpioen, op een nieuwe manier tot leven. Van ieder moertje tot aan iedere penseelstreek van Pablo ademt deze Scorpion Skin uit waar Abarth voor staat. We hebben met veel plezier en toewijding aan dit bijzondere kunstproject gewerkt en hopelijk is dat terug te zien in de opbrengst van de auto. Hoe meer deze oplevert, des te meer we kunnen schenken aan het KWF.”
Abarth Scorpion Skin
Het ‘giftige’ karakter van de compacte sportauto dankt Abarth aan zijn 1.4 liter turbo-benzinemotor die goed is voor 160 pk, 230 Nm koppel, 0-100 km/h in 7,3 seconden èn een topsnelheid 216 km/h. Het high-performance Abarth Record Monza-uitlaatsysteem, Xenon-koplampen en de matzwarte 17” ‘Formula’ lichtmetalen velgen met daarachter geperforeerde en geventileerde remschijven geven hem een sportief uiterlijk.
En ook aan luxe geen gebrek in het compleet zwarte interieur. Zo is hij voorzien van met leder afgewerkte sportstoelen, Beats-audiosysteem, automatische airconditioning, het state-of-the-art UconnectTM-navigatiesysteem met 7” HD touchscreen (DAB+, zes luidsprekers, Bluetooth® met audio streaming, USB/AUX-poorten en Live services), parkeersensoren en een met leder afgewerkt sportstuur met 12-uursmarkering.
Verder lezen over KWF
Nieuws24.03.2022
Collectebus wordt QR-code
KWF stuurt de analoge collectebus met pensioenOnline08.10.2020
Youtubers en KWF samen in actie tegen schelden met het k-woord #tegenKK
Mobile10.08.2020
Veilig genieten van de zon met KWF Zonadvies
Online14.11.2014
Bankje uit The Fault in our Stars middelpunt in ‘Fight Cancer’ actie
Online12.11.2013
KWF presenteert internationaal Dream Team
Social Media19.11.2012
Don Diablo en Jan Kooijman op Facebook in actie voor KWF
Online22.04.2011
‘Thank life for’… Het publiek componeert mee
Mobile17.08.2008