Wanda heeft viertal ernstige verslavingen: reizen, schrijven, sport en avontuur. En het liefst in combinatie. Bovenaan verschenen op haar travel bucketlist zijn, Vietnam, Japan en Chili. Nadat Mozambique, Zuid-Afrika, Peru en Argentinië afgevinkt zijn, waar ze zo weer naar terug zou gaan, so much epic things to do, so much beauty to discover. Reizen gevuld met adrenalinestootjes wordt ze ontzettend gelukkig van.
De vernieuwde DS 7 is dik, fijn, heeft lekkere rondingen zonder in te leveren aan stoerheid, is comfortabel en heel, heel erg Parijsig. Wij namen deze plug-in hybride SUV mee, naar hoe kan het ook anders, Parijs. Na ruim 400 kilometer ontspannen sturen komen we aan in de bruisende Franse stad. Waar deze auto zowel van binnen als van buiten op gebaseerd is, tot in het kleinste detail. We gaan dan ook letterlijk de weg bewandelen van het ontwerp. Van voorlichten naar de stiksels, over de console, langs het klokje en we eindigen bij de achterlichten.
Analoog en elektrisch komen samen
Wat direct in het oog springt – hoewel deze auto sowieso een lust voor het oog is – als je aankomt lopen, verwelkomt hij je met het lichtshowtje zoals je ook op de Eiffeltoren ziet. Met de nieuw voorgegeven dagkoplampen die als een sluier bewegen. Een ander in het oog springend detail is, als je instapt, het analoge klokje elegant opendraait wanneer je op de start/stopknop drukt. Dit analoge rechthoekige klokje komt van een van de oudste horlogeries in Parijs: Boutique Breguet, die – kunnen we wel zeggen – de essentie van de uurmechanica weet te raken. Als we nu toch binnen in de auto zijn, kijken we gelijk even naar de stiksels van de stoelen. Deze overigens in crème zacht leer zijn uitgevoerd met een verlengstuk in brogue (gaatjesleer) en waarop de stiksels dus in omgekeerde vorm zijn gestikt. Zo op het blote oog zie je het niet, maar als je goed kijkt, valt dat op. De afwerking is top, de kwaliteit niet minder. Op het dashboard, de console en de ventilatieschermen zien we de (vele) pyramidevormen en een prachtig lijnenspel terug van het Louvre. It’s all about details, baby! Het entertainment is vernieuwd: via het 12-inch scherm vind je veel wat je digitale hartje begeert. Luxe, comfort en veiligheid boven alles. Want deze DS 7 komt inclusief een compleet arsenaal aan veiligheden inclusief een nacht assistent.
Rijcomfort
De DS 7 rijdt, zoals je mag verwachten van dit jonge premium merk, uiterst comfortabel en zeker het begeerlijke modelletje dat wij reden: DS 7 E-TENSE 4×4. Met in totaal drie motoren waarvan twee elektromotoren. Samen levert dat 360 pk op, worden wij blij van. En de DS 7 verbazingwekkend snel. Van 0 naar 100 in maar liefst 5,6 seconden. De SUV heeft een accupakket met een capaciteit van 14,2 kWh wat goed is voor een elektrisch bereik van 57 kilometer.
Wat kost dat?
De DS 7 komt in drie vermogensvarianten met een mooie bijna complete basisuitrusting. De E-Tense 225 is er vanaf 53.540 euro, de E-Tense 300 4×4 begint bij 59.040 euro. Ons elegante modelletje, het nieuwe topmodel de E-Tense 360 4×4 Rivoli heb je voor 68.940 euro. In de DS 7 E-Tense 360 4×4 La Première ga je over de top luxe, met een prijskaart van 77.540 euro. De DS 7 staat in de showroom, mensen, leef je uit.
Verder lezen over DS Automobiles
Automotive23.05.2024
DS Automobiles presenteert zijn derde generatie Formula E-auto: FE23
Automotive21.05.2024
DS tilt luxe met Collection Antoine de Saint-Exupéry naar nog hoger niveau
Neem je fantasie mee op avontuurlijke reizenAutomotive21.01.2024
Roadtrip door de Bourgogne en Beaujolais met een DS7 E-Tense PHEV
Automotive20.01.2024
The Art of Travel: Roadtrip met een DS 9 Esprit door de Beaujolais
Automotive19.05.2022
De wereld van DS Techeetah tijdens de Formula E in Berlijn
Automotive05.02.2021
DS introduceert de volledig nieuwe DS 4 en DS 4 Crossback
Wel als Hybrid nog niet volledig elektrischAutomotive27.06.2019
DS-X E-tense: supercar van de toekomst
Automotive05.03.2017