General Motors heeft zijn grote SuperBowl-commercial uitgebracht. De Amerikaanse acteur Will Ferrell speelt de hoofdrol. Hij ontdekt in het filmpje dat Noorwegen de Verenigde Staten ver voorbijgaat op het gebied van de acceptatie van elektrische voertuigen. In de commercial “No Way, Norway” vergezellen Kenan Thompson en Awkwafina Ferrell op zijn reis naar Scandinavië.
De 55e Super Bowl (finale competitie American Football) gaat zondag tussen de Kansas City Chiefs en de Tampa Bay Buccaneers.
“No Way, Norway” is een uitbreiding van GM’s “Everybody In” -campagne, die in januari 2021 werd gelanceerd om een nieuwe generatie autokopers te prikkelen en om de acceptatie van elektrische voertuigen te versnellen in Amerika.
In het spotje zitten opkomende elektrische voertuigen met Ultium-aandrijving, waaronder de luxe Cadillac LYRIQ-SUV en de GMC HUMMER EV-supertruck.
Ferrel blijft grappen maken: “Ik ben verheugd om deel uit te maken van GM’s toewijding aan EV’s”, zei Ferrell. “Ik rijd al in een elektrische auto sinds het midden van de jaren 80 … nou, eigenlijk was het een gewone auto met vier AA-batterijen die op de carburateur waren geplakt, maar het voelde als een elektrische auto! We komen je halen, Noorwegen!”
“De SuperBowl is de perfecte locatie voor Will Ferrell om ons allemaal aan te moedigen om elektrisch te gaan rijden”, aldus Deborah Wahl, Global Chief Marketing Officer van GM. “We bewonderen zijn passie voor elektrische voertuigen en delen het streven van Noorwegen naar een volledig elektrische toekomst.”
Volgens GM is tegenwoordig meer dan de helft van de nieuwe voertuigen die in Noorwegen worden verkocht elektrisch. Ter vergelijking: elektrische voertuigen waren in 2020 goed voor minder dan 4 procent van het marktaandeel in de Verenigde Staten.