De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Vorig jaar kondigde Volkswagen
de Golf GTE aan, deze sportieve plug-in hybride is het eerste model van Volkswagen dat elektrisch rijden mogelijk maakt zonder beperkingen. Mede door het sportieve karakter en een 204 pk gecombineerd vermogen wordt de Volkswagen Golf GTE gepositioneerd tussen zijn sportieve broers, de GTI en de GTD.
De GTE wordt standaard aangedreven door een 110KW (150 pk) sterke 1.4 TSI-benzinemotor, maar heeft dus ook nog een 75 kW (102 pk) elektromotor. Het is aan de bestuurder hoe sportief hij of zij wenst te rijden. In de ‘GTE-modus’ leveren de benzinemotor en de elektromotor samen 150kW (204 pk), maximaal 350 Nm koppel en een topsnelheid van 217 kilometer per uur (de ‘0 – 100’ kan in 7,6s).
In ‘e-mode’ zal de Golf GTE een afstand van maximaal 50 kilometer volledig elektrisch afleggen. Met de elektromotor en benzinemotor samen heeft is een theoretische actieradius van 939 kilometer. De Volkswagen Golf GTE is dus geschikt voor zowel korte, volledig emissievrije ritten in stedelijk gebied maar uiteraard ook voor lange afstanden; iets dat bij veel elektrische auto’s nog wel eens een issue is.
Duidelijk is dus dat het een wagen is voor de sportieve rijder, maar tegelijkertijd ook zuinig. En door de lage vastgestelde CO2-uitstoot heb je slechts 7% bijtelling, dat komt neer op € 93 euro netto bijtelling per maand.
Het opladen van de elektromotor kan gewoon thuis (of op kantoor) via een regulier stopcontact, of via een (openbaar 3,6 kW) laadpunt. En net als de e-up! en de e-Golf zijn de lithium-ion accucellen van de GTE zelfbalancerend.
De Golf GTE is standaard uitgerust met de laatste LED-techniek, automatische airco, 6-DSG automaat, parkeersensoren rondom, een multifunctioneel stuurwiel, Bluetooth telefoonvoorbereiding en Radio Composition Media met 14,7 cm touchscreen.
[Dit is een gesponsord bericht]
Verder lezen over Volkswagen
Lifestyle22.08.2024
Wie dacht er als eerste aan tuning?
DC Business19.08.2024
Vernieuwde ID. Buzz Cargo is krachtiger en efficiënter
Automotive01.02.2024
World Car of the Year 2024: dit zijn de finalisten
Automotive11.01.2024
Parkeren en opladen laat je straks over aan een robot
Automotive03.01.2024
Meer nieuwe auto’s de weg op in 2023
En bijna een derde was een EV, ondanks de stagnerende verkoopAutomotive08.12.2023
Sommige VW EV’s ondersteunen nu bidirectioneel gebruik
Met je elektrische Volkswagen je huis van stroom voorzienAutomotive16.11.2023
VW schaalt EV-productie af
Volkswagen noemt het een 'tijdelijke dip' in de vraag naar nieuwe EV'sAutomotive15.11.2023