Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Met de nieuwe 911 Carrera T laat Porsche het concept van de 911 T uit 1968 herleven. Minder gewicht, kortere overbrengingen en een mechanisch sperdifferentieel voor optimale prestaties. Zonder filter.
Met het PASM sportonderstel dat de carrosserie met 10 mm verlaagt, een iets lichter Sport Chrono Pakket door het ontbreken van de stopwatch op het dashboard en een kortere versnellingspook gaat er aan alle kanten iets vanaf, om meer te kunnen krijgen.
Alles staat in het teken van optimale sportiviteit en gewichtsbesparing. Lichtgewicht glas in de ruiten, vanuit het interieur met lussen te openen deuren: elk detail telt. Dat betekent wel ook minder geluidsisolatie en geen zittingen achterin. Zelfs het PCM is weg te laten. Resultaat: een leeggewicht van 1.425 kg, waarmee de tweezits Carrera T 20 kg lichter is dan een vergelijkbaar uitgevoerde 911 Carrera.
Puristisch interieur
Uiteraard is ook het interieur zeer sportief. Viervoudig elektrisch verstelbare sportstoelen zijn standaard, met een zwart 911 logo in de hoofdsteunen gestikt. Via het leren GT-sportstuurwiel is het mogelijk het gewenste rijprogramma te kiezen.
De afwerkingselementen op het dashboard en deuren zijn zwart, maar er is ook ruimte voor accenten. De contrasterende kleuren racinggeel, Indisch rood of GT-zilver zetten die op diverse interieurdelen zoals de veiligheidsgordels, het 911 logo op de hoofdsteunen, de deurlussen of de Sport-Tex bekleding.
Betere gewichts-vermogensverhouding
De 3,0-liter zescilinder boxermotor met bi-turbo levert een vermogen van 272 kW/370 pk en een maximaal koppel van 450 Nm tussen 1.700 en 5.000 tpm. De gewichts-/vermogensverhouding van 3,85 kg/pk zorgt voor betere prestaties en nog meer rijdynamiek.
Dankzij de handgeschakelde transmissie met kortere overbrengingen en het sperdifferentieel sprint de 911 Carrera T in 4,5 seconden van 0 naar 100 km/h. Daarmee is hij 0,1 seconde sneller dan de 911 Carrera. De accelaratie van 0 naar 200 km/h duurt 15,1 seconden en de topsnelheid ligt boven de 290 km/h.
De 911 Carrera T is nu al te bestellen bij de Nederlandse Porsche Centra maar wordt pas vanaf 2018 verwacht. De consumentenadviesprijs is vanaf € 149.016 voor de versie met handbak.
[Afbeeldingen © Porsche]
Verder lezen over Porsche
Automotive13.05.2024
De eerste Porsche 911 met een hybride aandrijflijn
Automotive15.11.2023
De 5 verschillende roadtriptypes met bijpassende, fantastische reizen
Automotive10.08.2022
Porsche is weer de snelste EV op de Nordschleife
Taycan pakt record van S Plaid afAutomotive19.03.2022
Porsche wil eigen laadnetwerk en 80% EV’s in 2030
Automotive31.01.2022
Zo snel laadt de snelst ladende auto ter wereld
Automotive08.07.2021
Porsche: leveranciers moeten groen zijn, anders geen samenwerking
Nieuws04.05.2021
Gaat Porsche zich met Formule 1 bemoeien?
Technology16.12.2019