Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
De meeste auto’s met een verbrandingsmotor die nu nog gelanceerd worden, moeten het doen met een twee, drie of hooguit een viercilinder krachtbron. Daar worden met een of twee turbo’s dan wel de nodige extra PK’s uitgeperst zodat de bolide toch goed vooruitkomt. Makers van supercars denken daar (gelukkig) nog anders over. Neem nu de vandaag gepresenteerde One-Off Ferrari BR20. Daar ligt nog ‘gewoon’ een V12 met ruim 600 PK in. Misschien niet heel erg eco of klimaatneutraal. Maar wees gerust, bij Ferrari wordt ook gewerkt aan een EV.
Coupé met jaren 50 en 60 slyling
Uiteraard is deze nieuwe Ferrari, zoals de meeste bolides van het merk met het steigerende paard op de neus, niet gemaakt voor de massa. De BR20 is een tweezits coupé die qua filosofie en styling verwijst naar de Ferrari-coupés van de jaren vijftig en zestig. Denk bijvoorbeeld aan de 410 SA en 500 Superfast. Technisch is de BR20 gebaseerd op de GTC4Lusso, en dan uiteraard wel de 12-cilinder versie van dat model. Uiterlijk heeft de nieuwe coupé ook nog wel iets weg van de GTC4Lusso, maar de meeste design-details, zoals de carbon-fiber accenten en de lijnen van de BR20, hebben wel degelijk een eigen uitstraling.
Zo heeft grille van de BR20 nieuwe horizontale die een krachtig gevoel van driedimensionaliteit geven. En dat is maar een van de design-details die speciaal voor deze One-Off coupé ontworpen zijn. Andere voorbeelden zijn de gewijzigde koplampen. Die zijn lager in hoogte vergeleken met die van de GTC4Lusso met slankere DRL’s. Daardoor lijkt de motorkap nog langer en slanker. Ook de 20 inch tone-on-tone diamond-finish velgen werden speciaal voor deze auto gemaakt.
Tweezitter met twee stoelen
In tegenstelling tot veel andere coupés heeft de BR20 ook écht maar twee stoelen. De achterstoelen, waar vaak net genoeg ruimte is voor een handtas of chihuahua, zijn weggelaten. Volgens Ferrari om extra dynamiek toe te voegen aan de ultra strakke fastback-lijn van de BR20.
Het interieur van de BR20 is afgewerkt in twee tinten bruin leer en koolstofvezel. Bij de ontwikkeling van het interieur heeft Ferrari de wensen van klanten mee in overweging genomen. De stoelen zijn bekleed met donkerbruin Heritage Testa di Moro-leer en hebben een exclusief patroon aan de voorkant en zilveren kruisstiksels.
De prijs van de Ferrari BR20 is nog niet bekend. Zij die denken er een te kunnen betalen, mogen zich bij Ferrari melden.
Verder lezen over Ferrari
DC Business03.10.2024
Ferrari-dealer Kroymans neemt Ferrari Antwerpen over
Automotive24.07.2024
Een Ferrari kopen kan nu ook met crypto
Automotive15.11.2023
De 5 verschillende roadtriptypes met bijpassende, fantastische reizen
Automotive29.10.2023
Onthulling van de Ferrari 296 Challenge
Automotive24.10.2023
Ferrari SP-8 is het nieuwste model in de One-Off-serie
Cybercrime22.03.2023
Hackers stelen klantgegevens bij Ferrari
Automotive09.02.2023
Ferrari werkt aan ‘luchtdruk’ aandrijving
Automotive10.08.2022