Citroën wil zich steeds meer als een wereldmerk profileren. Eén op 4 verkochte Citroëns is voortaan bestemd voor de Chinese markt. Dit is de kern van de strategie en de reden waarvoor Citroën vandaag in C42, de vrij toegankelijk showroom op de Champs Elysées, de nieuwe C3-XR onthult. De C3-XR is een compacte SUV die robuustheid en elegantie moet uitstralen.
China is met meer dan 1 op 4 verkocht exemplaar van Citroën de grootste markt voor het Franse merk. In China groeit Citroën sneller dan de markt met een stijging van de verkoopcijfers van 19% aan het einde van augustus 2014 tegenover 12% groei van de markt.
De onthulling van de Citroën C3-XR werd vandaag op een symbolische plaats gehouden om de 50ste verjaardag te vieren van de diplomatieke relaties tussen Frankrijk en China en om de Franse afkomst van deze SUV te onderstrepen.
De C3-XR lijkt erg op de concept car die in april 2014 in Peking werd voorgesteld. Het is een product van het designcentrum van Citroën dat zijn knowhow en zijn creativiteit aangewend heeft om een SUV te ontwerpen met een duidelijk herkenbare stijl. Het comfort, waarin Citroën zich duidelijk wil onderscheiden is van hoog niveau dankzij veel binnenruimte, een ruime stuurcabine, en een ophangingscomfort vergelijkbaar met dat van de beste berlines. De Citroën C3-XR is voorzien van de nieuwste innovaties voor meer gebruiksgemak met o.a. keyless entry & start, achteruitrijcamera, grip control en dankzij zijn connectiviteit via de telematicadiensten van Citroën.
De C3-XR wordt in december geïntroduceerd en zal in Wuhan geproduceerd worden. Hij zal vanaf de lancering verkrijgbaar zijn met een THP 160 S&S-motor gekoppeld aan een EAT6-versnellingsbak van de nieuwste generatie. De C3-XR is voorlopig te vinden in C42 in de brandstore van merk op de Champs Elysées.