Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Stoelverwarming: de één vindt het heerlijk om verwarmde billen te hebben, de ander vindt het voelen alsof hij in zijn broek heeft geplast. In ieder geval weet BMW dat er genoeg fans zijn van deze functie om er een abonnementsvorm aan te hangen.
Abonnement op stoelverwarming
In Korea kost het vanaf nu geld als je warme billen wil hebben in je BMW. Het introduceert daar namelijk een abonnementsvorm voor de stoelverwarming. Zo’n voorverwarmd achterwerk is bovendien niet goedkoop. Het is ongeveer 80 euro voor een jaar (of 8 euro per maand). Hiermee wordt automotive steeds meer een soort game, waarbij je later nog een season pass voor downloadbare content kunt kopen of zelfs een abonnement kunt nemen om toegang te krijgen tot een gigabieb aan games. Je koopt een game, maar je weet eigenlijk wanneer je hem koopt al dat hij je meer gaat kosten.
Zo is dat bij auto’s natuurlijk al lang zo: zodra je hem koopt, weet je dat het alleen maar duurder wordt. Je auto gaat in waarde achteruit, maar wegenbelasting, verzekeringen, brandstof (!) en onderhoud zorgen ervoor dat je er zelf alleen maar meer en meer geld aan kwijt bent. Daar komt nu dus nog iets bij, namelijk abonnementsvormen om toegang te krijgen tot bepaalde opties. BMW biedt via een over-the-air-update bepaalde diensten, waaronder dus die stoelverwarming. Het scheelt dat je hiervoor dan niet helemaal naar een dealer hoeft.
Warme billen in je BMW
Je kunt bepaalde mogelijkheden ook later kopen zonder abonnement, zoals draadloze Apple CarPlay en IconicSounds Sport. Die laatste is sowieso een bijzondere optie: het maakt neppe motorgeluiden zodat je auto sportiever klinkt. Een optie die we onder andere hebben ervaren in de BMW Active Tourer. Het voelt echter wat raar, dit soort opties en abonnementen: je rijdt dus in een auto die dit alles al kan, alleen moet je de toegang ertoe kopen. Aan de andere kant bestaat dit al jaren in een iets andere vorm, waarbij het er bovendien beter uitziet dan die gladde plekken in de auto waar duidelijk knopjes horen te zitten, maar waarvoor je niet hebt betaald.
Wil jij een warme perzik, dan heb je daar zelf in een dure, luxe BMW alsnog kosten aan. Het voordeel is wel dat je waarschijnlijk ook maandelijks kunt opzeggen, zodat je het bijvoorbeeld alleen in de winter afneemt en in de zomer even op stop zet. Een beetje zoals Netflix, maar dan Villa Achterwerk dus.
Verder lezen over Auto
Automotive03.12.2024
Automerk Jaguar is niet wat het was: maar is dat slecht?
Automotive26.11.2024
Er komt een elfde Formule 1-team bij in 2026
Automotive15.11.2024
De mooiste auto’s uit de geheime collectie van Alfa Romeo
Gadgets13.11.2024
Waarom je Spotify Car Thing niet moet weggooien
Automotive09.11.2024
Abarth 600e: is de elektrische schorpioen zijn logo waard?
Automotive30.10.2024
Lancia herpakt de rallygeest met Lancia Ypsilon Rally 4 HF
Automotive24.10.2024
De automatische noodrem op auto’s redt meer levens dan ooit
Automotive23.10.2024
10 mooie auto-verhalen uit het Alfa Romeo Museum
Verder lezen over BMW
Automotive26.09.2024
BMW CE 02 – AM review: op pad met een eParkourer
Lifestyle22.08.2024
Wie dacht er als eerste aan tuning?
Automotive11.07.2024
Grote recall bij meerdere automakers om gevaarlijke airbags
Automotive01.02.2024
World Car of the Year 2024: dit zijn de finalisten
Automotive08.09.2023
BMW gaat toch geen abonnement doen op stoelverwarming
Automotive28.08.2023
Politie ruilt Mercedes in voor Ford en BMW
Automotive15.06.2023
BMW’s mogen als eerste autonoom rijden op Duitse Autobahn
Entertainment02.05.2023