Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
De Lynk&Co 01 was een van de eerste ‘abonnement’ hybrids die enkele jaren geleden op de Nederlandse wegen verscheen. Je kon deze hybride bolide toen voor 500 euro per maand op je oprit laten zetten. Het concept was simpel. Je kreeg een abonnement dat je, als je dat zou willen maandelijks op kon zeggen. Een soort leascontract zonder vaste of minimale looptijd. Bedoeld voor mensen die niet altijd een auto nodig hadden, maar op de momenten dat ze wel behoefte hadden aan een gemotoriseerde vierwieler, dan was de Lynk&Co voordeliger dan een huurauto waar je al vlug 500 euro per week voor moest aftikken. En voor dat geld kon je zeker geen full-size SUV huren.
150 euro duurder in een jaar
In 2022 is de abonnementsprijs van verhoogd, naar 550 euro. Nu, een jaar later, gaat het tarief nog verder omhoog, en flink ook. Voor een abonnement op een Lync&Co 01 mag je nu elke maand maar liefst 650 euro aftikken. Voor de incidentele autorijder is dat nog altijd goedkoper dan een maand een auto huren natuurlijk, maar 650 euro voor een auto die nooit van jezelf wordt, is natuurlijk een fiks bedrag. OK, je kunt dat abonnement opzeggen als je een (of een paar) maanden geen auto nodig hebt, maar wie doet dat?
Er is nog een ander addertje onder het gras geplaatst door Lynk&Co. Vanaf nu moet je namelijk bij het afsluiten van een abonnement ook 200 euro inschrijfkosten betalen. Dat maakt het tussentijds, of periodiek, opzeggen ineens ook een heel stuk minder interessant.
Bijna 5.000 Lynk&Co 01’s dit jaar de weg op
Ondanks alles doet Lynk&Co het in Nederland dit jaar best goed. Tot en met juni werden al bijna 5.000 nieuwe Lynk&Co 01’s op de weg gezet. Alleen al in de maand juni waren dat er bijna 700. Dat had ook te maken met het feit dat de fabrikant autorijders al een tijdje ook de optie biedt om een Lynk&Co 01 te kopen of te leasen.
De goede verkoopcijfers dateren uiteraard wel van vóór de nieuwst prijsverhoging. De komende maanden zal moeten blijken welke impact de nieuwe abonnementsprijs heeft op de populariteit van Lynk in Nederland. Waarschijnlijk zullen nog meer autorijders gaan kiezen voor koop of lease.
Verder lezen over Auto
Automotive30.10.2024
Lancia herpakt de rallygeest met Lancia Ypsilon Rally 4 HF
Automotive24.10.2024
De automatische noodrem op auto’s redt meer levens dan ooit
Automotive23.10.2024
10 mooie auto-verhalen uit het Alfa Romeo Museum
Automotive18.10.2024
Rivian laat je auto er als KITT van Knight Rider uitzien
Automotive14.10.2024
Nieuwe MINI Cooper S Electric verleidt tot meer
Automotive11.10.2024
Je krijgt minder snel een boete op je verkeersboete
Technology16.09.2024
Dit is de opvolger van de veiligste autostoel: Anoris T2 i-Size
De Ferrari onder de autostoelen?Automotive16.08.2024
Japanse kleine autootjes vormen een groot probleem in Amerika
Verder lezen over Elektrisch rijden
Automotive30.09.2024
Hybride auto is steeds populairder en elektrische auto heeft het nakijken
Automotive26.09.2024
BMW CE 02 – AM review: op pad met een eParkourer
Automotive11.09.2024
Butch-e Liddel: elektrisch autootje voor zero emissie steden
Gadgets04.09.2024
5 positieve dingen aan fatbikes
Gadgets02.09.2024
Straks mag je misschien pas vanaf 16 jaar op een fatbike
Automotive21.08.2024
Fiat zet met nieuwe Topolino in op duurzame stedelijke mobiliteit
Lifestyle14.08.2024
3 dingen om op te letten als je een scooterverzekering zoekt
Automotive08.08.2024