De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Een verzekerde is gemiddeld 400 euro per jaar kwijt aan zijn of haar autoverzekering. De beloning die sommige vergelijkingssites hiervoor vragen, kan oplopen tot 200 euro. Het is dan ook niet zo vreemd dat ruim 80% van de Nederlanders vraagtekens zet bij de uitkomsten van vergelijkingen wanneer zij over de hoogte van deze vergoeding horen. Het is dus maar de vraag of vergelijkingssites altijd handelen in het belang van de consument. Uit onderzoek, uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Blauw Research onder meer dan 1.000 Nederlanders, blijkt dat de helft van de Nederlanders niet weet dat vergelijkingssites geld ontvangen voor het afsluiten van een autoverzekering. Vergelijkers zijn veelal in handen van verzekeraars of andere commerciële partijen en krijgen dus een vergoeding voor iedere verzekering die zij afsluiten.
Nederland vindt vergelijken wel heel belangrijk maar niet tegen elke prijs
Ruim de helft van alle Nederlanders (en bijna driekwart van de jongeren tussen 18 en 30 jaar) vindt het belangrijk de mogelijkheid te hebben verzekeringen online met elkaar te kunnen vergelijken. Het is een belangrijk instrument bij het oriëntatieproces naar een nieuwe verzekering. Eén op de vijf Nederlanders (21%) heeft daadwerkelijk wel eens een verzekering afgesloten via een vergelijkingssite. Ditzo heeft dit onderzoek laten uitvoeren door Blauw Research, omdat het meer inzicht wilde in wat Nederland vindt van vergelijkers. Zeven op de tien Nederlanders (70%) vindt dat ze (mede door de vergoeding van vergelijkingssites) te veel betalen voor een autoverzekering. Ze zien de vergoeding als premieverhogend.
“Wij belonen liever de echte vergelijker.”
Bij Ditzo willen ze consumenten bewuster maken van de mogelijkheden en de rol die ze zelf spelen bij het vergelijken. Bij Ditzo geloven ze namelijk dat er maar 1 echte, onafhankelijke vergelijker is. Dat is de consument zelf! Die VergelijkersBonus, die Ditzo anders aan vergelijkingssite zouden geven, geven ze dus liever aan de consument terug. Ditzo geeft momenteel tot €100 terug bij een autoverzekering! Check
Ditzo.nl/echtevergelijker voor meer informatie.
Verder lezen over Infographic
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019
Verder lezen over Vergelijkingssite
Online27.10.2017
Boekingssites onderzocht op transparantie door Britse waakhond
Trivago, Booking.com en anderen onder de loepOnline25.10.2017
Huizensite stelt verborgen kosten verhuurplatformen aan de kaak
sponsored storyOnline16.08.2013
Nederlandse vrouwen zijn dol op vergelijkingssites
Online31.10.2012
Veiling voor verzekeringen van consumenten
Online09.07.2011
Vergelijkingssites verslaan Google Shopping op alle fronten
Online23.10.2010
Prijzenoorlog tussen vergelijkingssites losgebarsten?
Online15.01.2010
Sanoma Digital koopt energieprijzen.nl
Marketing05.10.2009