De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Op de North American International Auto Show (NAIAS) in Detroit beleeft de nieuwe Porsche 911 Targa zijn wereldpremière. Porsche combineert voor het eerst het klassieke 911 Targa idee met een uiterst moderne dakconstructie.
Net als de originele 911 Targa heeft ook het nieuwe model de kenmerkende brede beugel op de plek van de B-stijl, een beweegbaar dakpaneel boven de voorstoelen en een om de hoeken doorlopende achterruit, waarbij de C-stijlen ontbreken. Anders dan het dak van de klassieke Targa modellen, kan het dak van de nieuwste 911 Targa met een spreekwoordelijke druk op een knop worden geopend, het dakpaneel glijdt dan volledig automatisch achter de achterstoelen.
Sportief
Deze kenmerken maken de nieuwe Porsche 911 Targa tot een hoogwaardige en innovatieve reïncarnatie van de klassieker uit 1965. Het model heeft veel gemeen met de 911 Carrera 4 Cabriolet. Tot aan de voorruit zijn de techniek en de carrosserie grotendeels hetzelfde. De combinatie van de brede achterkant, die kenmerkend is voor alle 911 modellen met vierwielaandrijving, het Targa dak en de om de hoeken doorlopende achterruit geven de nieuwe 911 een sportief voorkomen.
Twee varianten
Porsche levert de nieuwe 911 Targa – net als diens voorganger – in twee uitvoeringen en uitsluitend met vierwielaandrijving. De 911 Targa 4 wordt aangedreven door een 3,4-liter zescilinder boxermotor met een vermogen van 257 kW (350 pk). Voorzien van de Porsche Doppelkupplung transmissie (PDK) en het Sport Chrono pakket accelereert de 911 Targa in slechts 4,8 seconden naar 100 km/uur. Zijn topsnelheid bedraagt 282 km/uur. Het verbruik volgens de NEDC-cyclus ligt tussen 8,7 en 9,5 l/100 km, afhankelijk van de gekozen versnellingsbak. Dat komt neer op een CO2-uitstoot tussen 204 en 223 g/km.
De 911 Targa 4S
De topuitvoering is de 911 Targa 4S. Zijn 3,8-liter motor levert een vermogen van 294 kW (400 pk). De topsnelheid is 296 km/uur. Als deze versie is uitgerust met de PDK transmissie en het Sport Chrono pakket, dan is de sprint van 0 naar 100 km/uur mogelijk in slechts 4,4 seconden. Het brandstofverbruik bedraagt, afhankelijk van de gekozen transmissie, tussen de 9,2 en 10 l/100 km. Dat komt neer op een CO2-uitstoot tussen 214 en 237 g/km. Met deze cijfers evenaart de 911 Targa het prestatieniveau van de 911 Carrera 4 Cabriolet.
De nieuwe 911 Targa staat vanaf 10 mei bij de officiële Porsche dealerorganisatie in de showroom.
Verder lezen over Innovatie
Technology29.10.2024
Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij
Technology18.10.2024
‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’
Technology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
DC Business07.10.2024
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
Startups30.09.2024
10 Nederlandse start-ups om in de gaten te houden
Gadgets20.09.2024
Dit device biedt de oplossing voor hoge terugleverkosten
Technology18.09.2024
Neuralink heeft tech die een blinde kan laten zien
Verder lezen over Porsche
Automotive13.05.2024
De eerste Porsche 911 met een hybride aandrijflijn
Automotive15.11.2023
De 5 verschillende roadtriptypes met bijpassende, fantastische reizen
Automotive10.08.2022
Porsche is weer de snelste EV op de Nordschleife
Taycan pakt record van S Plaid afAutomotive19.03.2022
Porsche wil eigen laadnetwerk en 80% EV’s in 2030
Automotive31.01.2022
Zo snel laadt de snelst ladende auto ter wereld
Automotive08.07.2021
Porsche: leveranciers moeten groen zijn, anders geen samenwerking
Nieuws04.05.2021
Gaat Porsche zich met Formule 1 bemoeien?
Technology16.12.2019