Iets meer dan een week geleden was er in New York, Melbource, Londen, Keulen, St. Petersburg en Istanbul een gelijktijdig event georganiseerd rondom de lancering van de nieuwe Mazda 3. Een woord kwam daarbij duidelijk naar voren: “Connection“.
Iedere autofabrikant wil een groter marktaandeel, en om te ‘overleven’ of er ’tussenuit te springen’ t.o.v. de concurrentie moet je innovatief zijn en iets speciaals brengen. Dat was ook de reden dat er bij de presentatie van de nieuwe Mazda 3 in Keulen er ook presentaties waren van Facebook en Aha Radio.
Het interieur is ontworpen voor de mensen die leven in de moderne wereld waar we vandaag de dag in leven. Een wereld waar iedereen verbonden is met vrienden, familie, kennissen of collega’s. Maar ook waar we 24 uur per dag online zijn. Om hierop in te spelen bevat de nieuwe Mazda 3 een geavanceerd informatie, entertainment en connectivity systeem, waarbij veiligheid en gebruiksgemak de hoogte prioriteit hebben gekregen.
De sleutel in heel dit systeem wordt jouw smartphone, of beter een smartphone app, met daarin al jouw favorieten, wensen, voorkeuren, enz. Door de integratie van Aha Radio (en het syncen met jouw smartphone) komen er meer dan 40.000 stations beschikbaar, inclusief radio, podcasts, audio boeken, gepersonaliseerde op locatie-gebaseerde diensten, Facebook en Twitter audio feeds. Maar ook SMS, Whatsapp en E-mail kan worden ingeladen en bevatten de zogenaamde “readout functies”.
Verder is de stoere exterieur styling gebaseerd op Mazda’s ‘KODO – Soul of Motion‘ design.
Fotoimpressie
De wagen waar het allemaal om te doen was.
Alle camera’s klaar voor ‘het moment’ van de dag.
De nieuwe Mazda 3.
Interieur.
Een mooie persfoto.
Op de hoogte blijven over de nieuwe Mazda 3 doe je hier.