Social Media, en met name Facebook, Twitter en YouTube worden steeds belangrijker voor automerken. Goede voorbeelden zijn o.a. Hyundai als merk en WantAnR8 voor liefhebbers van een specifieke auto. Bugatti is ook zo’n merk wat zijn eigen typische fans heeft en dat is goed terug te zien op een Facebook account met 525.000 fans, 130.000 foto’s op Flickr en 700.000 video’s op Youtube.
Zo biedt de Bugatti Facebookpagina gedetailleerde informatie over zowel de historie als de meest recente activiteiten van het merk. Er is een groot aantal foto’s te vinden van diverse Buggati-modellen op uiteenlopende locaties. Actuele highlights zijn de Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport L’Or Blanc die is ontwikkeld in samenwerking met de Königliche Porzellanmanufaktur in Berlijn. De Veyron 16.4 Super Sport zette in handen van testpiloot Pierre-Henri Raphanel een nieuw snelheidsrecord op het land neer: 431,072 km/h.
Op Twitter tweet Bugatti regelmatig nieuwsberichten en foto’s, informatie over belangrijke evenementen en tentoonstellingen, testritten en andere Bugatti-activiteiten.
Op dit officiële Bugatti-YouTube-kanaal zijn video’s over het merk en zijn unieke producten te vinden. Er is veel aandacht voor autoshows, rijevenementen en Veyron-activiteiten van eigenaren, fans en andere geïnteresseerden.
Ook op Flickr staat alles in het teken van Bugatti-foto’s: van historische modellen tot en met de nieuwste Veyron.
Als laatste is via deze link is een gratis app voor iPhone of iPad te downloaden waarmee het mogelijk is het Bugatti autokwartet te spelen. Met dit klassieke ‘kaartspel’ gaan deelnemers op zoek naar het krachtigste model van het merk tot nu toe. Daarbij zijn historische modellen af te zetten tegen de snelste Veyron-uitvoeringen van nu. Het spel is ook offline te spelen.
Bugatti is zeker niet het enige merk wat breed inzet op social media en mobile. Het merk is echter wel een goed voorbeeld van hoe breed nieuwe mediavormen kunnen worden ingezet voor het bereiken van fans.