Automotive04.08.2012

Studie Brits autoblad What Car bevestigt: ‘Range Rover minst betrouwbare auto’


studie-brits-autoblad-what-car-bevestigt.jpg
studie-brits-autoblad-what-car-bevestigt.jpg

Het Britse autotijdschrift ‘What Car’ voerde samen met een grote Britse autoverzekeraar een onderzoek uit bij meer dan 50.000 auto’s die tussen drie en acht jaar oud waren. Hieruit bleek  dat Land Rover/Range Rover het slechtst scoorde. Zo zou 71% van deze wagens elk jaar minstens één ernstig mankement te vertonen waardoor de auto moet worden gerepareerd. Het Japanse automerk Honda, al zeven jaar op nummer één, zou het beste presteren; slechts één op tien eigenaars heeft jaarlijks af te rekenen met pech.

Merkwaardig is dat Duitse topmerken als Audi, BMW, Mercedes en Volkswagen veelal onderaan de ranglijst bengelen; Volkswagen kan nog juist bij de middenmooit aansluiten. Ook het Franse Renault zou ondermaats scoren.

Een blik op de top tien leert dat de meest betrouwbare auto’s van Aziatische makelij zijn: Honda (10 %), Toyota (17 %), Lexus (18 %), Suzuki (20 %), Subaru (20 %), Hyundai, Mazda, Mitsubishi (21 %), Chevrolet (22 %) en Nissan (25 %), KIA (26 %), Ford, Skoda (31 %), Citroën (32 %), Peugeot, Daewoo, Smart (35 %), Mini (37 %), Fiat (38 %) en Seat, Volkwagen, Volvo en Porsche (39 %). Tot de onderste regionen behoren Opel (40 %), BMW (41 %), Audi (42 %), Rover, Jaguar (43 %), Mercedes (45 %), MG (48 %), Saab, Chrysler (50 %), Renault, Jeep (52 %), Alfa Romeo (55 %), Land Rover, Range Rover (71 %).

Vooral de duurdere Land Rover en het Range Rover Sport-model bleken ware probleemkinderen. Gelukkig weet de Freelander die een puike 24% behaalde het gemiddelde van het luxemerk enigzins op te krikken. Alfa Romeo’s (ouder dan 3 jaar) zouden vaak worden binnengebracht binnegbracht wordt die ouder dan drie jaar is, dan blijkt dat om de ophanging te gaan. Waar Renault het merk blijkt te zijn met de meeste defecten in de categorie ‘electrical faults’, zit het probleem bij Alfa Romeo (na 3 jaar) vaak bij de ophanging.

257121254727

Carl Vanormelingen

Carl is een online marketeer met focus op zoekmachine marketing bij het Belgische digital performance marketingbureau FairEtail. Van jongs af aan gepassioneerd door consumer technologie en sinds zijn eerste job bij Produpress (uitgever auto magazines) ook door de automobielindustrie. In zijn studententijd schreef hij geregeld voor BelgianCowboys, nu blogt hij sporadisch op DutchCowboys.nl

...

Verder lezen over Onderzoek

25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging

Helemaal in de gezondheidszorg blijken grote zorgen te zijn: daar zou 40 procent onvoldoende zijn voorbereid.

Cybercrime29.10.2024

25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging

Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?

Is het jou ook weleens opgevallen dat er door sommige eiland- en vulkaanketens op de kaart een duidelijke gebogen lijn of curve kan worden getrokken? Binnen de geologie noemen we een dergelijk verschijnsel eilandbogen of vulkaanbogen.

Online28.10.2024

Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!

Elke zichzelf respecterende data-wetenschapper weet dat je niet zonder meer verschillende datasets uit verschillende onderzoeken met elkaar kunt vergelijken. Op dergelijke verschillende datasets kunnen namelijk onvergelijkbare omstandigheden van toepassing zijn die onderlinge vergelijkingen een uiterst heikele zaak maken.

Nieuws17.09.2024

Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

Denk je echt dat je in één dag rijk kan worden door wat domme trucjes van een of andere zelfverklaarde influencer? Ze beloven gouden bergen, maar hoe zit het nu echt? In deze nieuwe achtdelige televisieserie ‘Trap er Niet Influencer’ onderzoeken presentatoren Filemon Wesselink, Mark Baanders, Vera Verzijl en Sarah Bakker verschillende trends en invloeden van social media met een kritische en humoristische blik.

Social Media04.09.2024

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

De stollingsgesteenten cyclus op aarde

De meeste mensen kunnen zich wel voorstellen dat onze planeet van binnen naar buiten is opgebouwd overeenkomstig een aflopend dichtheidsprofiel. Met van binnen naar buiten een nikkelijzeren vaste binnenkern, een nikkelijzeren vloeibare buitenkern, een vaste ondermantel van silicaatarmere gesteenten, een vaste bovenmantel van silicaatrijkere gesteenten en 'last but not least' onze geliefde aardkorst.

Nieuws21.08.2024

De stollingsgesteenten cyclus op aarde

Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?

Er wordt steeds vaker gesproken over een AI-bubbel, zeker nu de aandelen van techbedrijven enorme dips tonen. Barst die bubbel straks echt? Het is niet zo dat AI-chatbots ons niets hebben gebracht. Zo is er onderzoek gedaan naar of ChatGPT onze levens echt heeft veranderd en daar komt positief nieuws uit.

Artificial Intelligence14.08.2024

Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?

Stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen

Binnen dit en binnen een vervolgartikel ga ik nader in op de beschrijving van enkele typen van vulkanen. Daarbij beperk ik mij hoofdzakelijk tot de typische vulkanen die ontstaan als gevolg van de subductie van tektonische aardplaten of als gevolg van mantelpluimen (hotspots). Dit betreffen voornamelijk stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen. 

Nieuws12.08.2024

Stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen