18.07.2012
Automotive

Audi City: showroomconcept als ‘cyberstore’ voor metropolen

By: Henk de Hooge

BlogAutomotive
audi-city-showroomconcept-als-cyberstore.jpg
audi-city-showroomconcept-als-cyberstore.jpg

Op het gebied van autoverkoop kiest Audi voor innovatie en voegt aan de bestaande distributiekanalen een nieuw element toe: Audi City. De eerste locatie werd deze week geopend nabij Piccadilly Circus in het centrum van Londen. Op een klein oppervlak wordt het volledige modelprogramma van het merk digitaal gepresenteerd. Door deze efficiënte benutting van de beschikbare ruimte kan Audi in de centra van internationale metropolen aanwezig zijn. Tot 2015 worden wereldwijd meer dan 20 van deze ‘cyberstores’ geopend. De Audi City-vestigingen spelen in de toekomst ook een belangrijke rol bij het verkopen van mobiliteitsdiensten en elektrisch aangedreven Audi’s.

Dankzij innovatieve mediatechnologie heeft Audi in zijn ‘cyberstores’ voor het eerst de mogelijkheid het gestaag groeiende modelprogramma inclusief alle kleuren, leverbare opties en functies volledig te tonen. Klanten kunnen de veelvoud ook zelf ervaren: zo kan de bezoeker zijn of haar gewenste auto uit miljoenen mogelijke configuraties zelf digitaal samenstellen en op grote projectieschermen realistisch op ware grote beleven. Daarnaast kunnen technische details als de aandrijflijn, de carrosserie of de LED-verlichting afzonderlijk worden geprojecteerd, zodat complexe innovatieve technologieën begrijpelijk worden.

Met de Audi City wil Audi inspelen op de veranderende wensen van bestaande en potentiële klanten, die het merk en de producten middenin hun eigen leefomgeving willen ervaren. De klantrelatiemanager, die op de Audi City-locaties actief is, is hierbij de spil. Tegelijkertijd is elke Audi City aan een Audi-dealerbedrijf verbonden, waar alle producten en diensten van Audi beschikbaar zijn. 

Dankzij de centrale locatie is de Audi City meer dan alleen een extra verkooppunt: de Audi City moet een trefpunt voor liefhebbers van het merk worden, waar ze te allen tijde met de wereld van Audi in contact kunnen treden. Daarnaast worden de ‘cyberstores’ gebruikt als een platform voor dialoog over zaken die verder gaan dan alleen auto’s. Zo kunnen er na sluitingstijd lezingen, discussies of tentoonstellingen worden gehouden, bijvoorbeeld met thema’s als stedelijke ontwikkeling en mobiliteit of aspecten uit kunst, cultuur en design.

03-au120521-large.jpg
03-au120521-large.jpg
06-au120529-large.jpg
06-au120529-large.jpg
au120517-large.jpg
au120517-large.jpg

Share this post