Nadat deodorantmerk Axe enkele maanden geleden al tv-reclame maakte in samenwerking met Shazam, de smartphone applicatie die je toelaat muziek te herkennen, gaat de dienst nu samenwerken met Toyota. Het Japanse automerk zal deze zomer op de Duitse televisie reclame maken voor de Full Hybrid Yaris. Tot zover niets bijzonders, alleen zal Toyota in de tv-reclame Shazamgebruikers vragen de applicatie op hun smartphone te activeren. Waar Shazam (normaal) de gebruiker naar meer informatie over het herkende nummer aanlevert, worden gebruikers nu doorgestuurd naar een Duitse website waarop al de Full Hybrid modellen te zien zijn.
In het verleden werkte Shazam al samen rond de tv-reclame van de Toyota Camry. Tv-kijkers die Shazam activeerden en de applicatie zijn werk lieten doen, kwamen met hun smartphone terecht op een website waarop meer informatie over de Camry stond. Ze konden zelfs een Camry winnen. Vooralsnog blijft de Shazam-reclame in Europa voorbehouden aan Duitsland. Maar als het een succes wordt, waait deze nieuwe vorm van reclame mogelijk wel over naar Nederland?