De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
General Motors maakte gisteren bekend te stoppen met adverteren op Facebook, een bron bekend met de situatie zegt dat de autofabrikant besloten heeft dat de Facebook ads maar weinig impact hebben op de consument.
De beslissing van GM, de op twee na grootste adverteerder in de VS, markeert een eerste barstje in de strategie van Facebook en onderstreept de twijfels over de vraag of adverteren op Facebook beter werkt dan op de traditionele media.
Vooralsnog heeft het geen impact op de sterke vraag bij beleggers, Facebook vergroot haar ‘offering’ met 25% om in totaal zo’n 15 miljard dollar op te halen. De verwachting is dat het Facebook vanaf vrijdag te verhandelen is op Nasdaq.
GM zegt dat het nog altijd de Facebook pagina’s heeft, die niks kosten om aan te maken en waar er ook geen vergoeding voor betaald hoeft te worden, om de voertuigen op de markt te brengen. Daar werd nog aan toegevoegd dat het niet ongebruikelijk is de uitgaven te verschuiven tussen de verschillende media.
“In terms of Facebook specifically, while we currently do not plan to continue with advertising, we remain committed to an aggressive content strategy through all of our products and brands, as it continues to be a very effective tool for engaging with our customers,” aldus GM. Facebook wilde zelf geen commentaar geven op de stap van GM. Meer via WSJ.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024