Automotive22.09.2011

Autosector belangrijke doelgroep voor mobiele content


autosector-belangrijke-doelgroep-voor-mo.jpg
autosector-belangrijke-doelgroep-voor-mo.jpg

De autosector is een bijzonder aantrekkelijke categorie voor mobiele content. Zo blijkt uit een onderzoek van Millennial Media & ComScore. Opgemerkt wordt dat in de auto in vele categorieën grotere hoeveelheden mobiele content worden geconsumeerd dan in andere omgevingen.

Het grootste verschil wordt opgetekend in de mobiele consumptie van technologie-nieuws. De autosector laat daar een score van 73% optekenen, terwijl gemiddeld daar slechts 22% van de mobiele populatie op zoek naar is.

Ook op het gebied van financieel nieuws en beursinformatie is er volgens de onderzoekers met een verhouding van 71% tegenover 22% een flinke kloof te zien. Ook informatie over het weer blijft met een score van 85% in de autosector en 57% in de totale populatie de belangrijkste categorie van mobiele content.

Uit het onderzoek blijkt verder dat het publiek van de mobiele autosector voor 68% bestaat uit mannen, deze groep heeft ook een grotere financiële slagkracht dan de gemiddelde populatie. “Daarnaast heeft de autosector ook een jonger publiek dan de gemiddelde mobiele populatie,” merken de onderzoekers op.

De leeftijdscategorie tussen 25 en 34 jaar vertegenwoordigt 28% van het mobiele publiek uit de autosector, maar slechts 18% van de gemiddelde mobiele populatie. Daarentegen is slechts 2% van het mobiele publiek uit de autosector vijfenzestigplusser, tegenover 13% van de gemiddelde mobiele populatie.

Verder toont het onderzoek aan dat de uitgaven aan mobile advertising door de autosector met 200% omhoog zijn gegaan. “Whether they are trying to increase brand awareness, drive consumers to a dealership, or increase app downloads, mobile is a medium which works for auto advertisers.Via

...

Verder lezen over Content

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Ben jij een online marketeer of SEO-specialist en wil je je kennis en vaardigheden op het gebied van SEO naar een hoger niveau tillen? Dan mag je YoastCon zeker niet missen! YoastCon is hét evenement voor iedereen die g...

Search11.04.2023

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

Als ondernemer heb je veel zaken om aan te denken: de inkoop van producten, het verkopen van diensten en producten, de administratie, je personeel… Het is daardoor aantrekkelijk om sommige taken uit te besteden. Een bo...

DC Business27.01.2023

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Als je een website runt, dan is de kans groot dat je wel eens mails graag met vragen over linkbuilding. Of het nu gaat om bedrijven die graag een linkje op jouw website reserveren of bedrijven die je ermee willen helpen:...

DC Business24.11.2022

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Twitter is de plek waar mensen naartoe gaan om te zien wat er in de wereld gebeurt en om erover te praten. En het is ook de plek waar schrijvers - van individuele makers tot uitgevers - hun werk delen, zinvolle gesprekke...

Social Media26.01.2021

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over

Een beter thuis voor schrijvers
Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

1 van de onderwerpen waar je aandacht aan moet besteden als je aan SEO doet, is duplicate content. Deze dubbele inhoud is niet alleen vervelend voor de bezoekers van je website, maar ook voor zoekmachines. Na het lezen v...

Search14.12.2020

Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

In deze column ga ik het hebben over de productbeschrijvingen in jouw webshop. Wat als je een luie concurrent hebt die jouw productteksten pikt? Dat is vervelend. Maar wat als iedere concurrent ze van jou pikt? Behalve ?...

Online07.09.2020

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

​De onzichtbare kracht van SEO

Als jouw potentiële afnemers of klanten op zoek gaan naar een product of dienst die jij aanbiedt, hoe groot is dan de kans dat ze op jouw website terechtkomen? Hoeveel moeite doet een klant? Het antwoord is simpel, de g...

Search12.03.2020

​De onzichtbare kracht van SEO

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Logitech kennen veel mensen vooral van de gaming-tak. Maar het bedrijf is al vele jaren bezig met hardware voor multitasking, voor developers en gewoon voor op kantoor om jouw productiviteit te verhogen. In 2015 was er d...

Gadgets07.11.2019

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys