De autosector is een bijzonder aantrekkelijke categorie voor mobiele content. Zo blijkt uit een onderzoek van Millennial Media & ComScore. Opgemerkt wordt dat in de auto in vele categorieën grotere hoeveelheden mobiele content worden geconsumeerd dan in andere omgevingen.
Het grootste verschil wordt opgetekend in de mobiele consumptie van technologie-nieuws. De autosector laat daar een score van 73% optekenen, terwijl gemiddeld daar slechts 22% van de mobiele populatie op zoek naar is.
Ook op het gebied van financieel nieuws en beursinformatie is er volgens de onderzoekers met een verhouding van 71% tegenover 22% een flinke kloof te zien. Ook informatie over het weer blijft met een score van 85% in de autosector en 57% in de totale populatie de belangrijkste categorie van mobiele content.
Uit het onderzoek blijkt verder dat het publiek van de mobiele autosector voor 68% bestaat uit mannen, deze groep heeft ook een grotere financiële slagkracht dan de gemiddelde populatie. “Daarnaast heeft de autosector ook een jonger publiek dan de gemiddelde mobiele populatie,” merken de onderzoekers op.
“De leeftijdscategorie tussen 25 en 34 jaar vertegenwoordigt 28% van het mobiele publiek uit de autosector, maar slechts 18% van de gemiddelde mobiele populatie. Daarentegen is slechts 2% van het mobiele publiek uit de autosector vijfenzestigplusser, tegenover 13% van de gemiddelde mobiele populatie.“
Verder toont het onderzoek aan dat de uitgaven aan mobile advertising door de autosector met 200% omhoog zijn gegaan. “Whether they are trying to increase brand awareness, drive consumers to a dealership, or increase app downloads, mobile is a medium which works for auto advertisers.” Via