Nissan heeft inmiddels de 100.000e Leaf in Europa afgeleverd. Een mijlpaal die Nissan beschouwt als een belangrijke overwinning voor elektrische mobiliteit.
Mede dankzij de uitstekende verkoopresultaten van de nieuwe en vorige generatie Nissan Leaf binnen Europa is het model uitgegroeid tot een de bestverkochte elektrische auto’s ter wereld. Met ruim 37.000 verkochte exemplaren van de nieuwste generatie in Europa wordt er momenteel iedere 10 minuten een Nissan Leaf verkocht.
De nieuwe Leaf is het eerste model in Europa met de ProPILOT- en ProPILOT Park-technologie van Nissan. De EV is ook voorzien van de zogeheten e-Pedal waarmee bestuurders kunnen starten, accelereren, remmen en stoppen door de druk op het pedaal te verhogen of te verlagen.
Gareth Dunsmore, Electric Vehicle Director bij Nissan Europe: “Voor ons is het geen verrassing dat de Nissan Leaf de populairste elektrische auto ter wereld is. Wij zijn al veel langer bezig met een elektrisch aangedreven volumemodel dan welk ander merk dan ook en zijn trots dat wij een betaalbare, visionaire auto kunnen aanbieden in Europa. We hebben het in minder dan 10 jaar voor elkaar gekregen om een 100 % elektrisch voertuig voor de massa te creëren. Deze mijlpaal bewijst eens te meer dat onze Nissan Intelligent Mobility-visie wordt omarmd door klanten die geloven in een meer duurzame, opwindende en meer connected toekomst.”
In Europa hebben Leaf-rijders samen al meer dan 2 miljard kilometers gereden en ruim 300.000 ton CO2 bespaard. Zij zorgen ook voor een klanttevredenheidsscore van 92 % – meer dan voor elk ander Nissan-model.
De leaf staat ook garant voor een geheel nieuwe rijervaring, ontworpen om meer plezier, zelfvertrouwen en connectiviteit te bieden. Het is de belichaming van Nissan Intelligent Mobility, waarmee een weg wordt bewandeld naar een toekomst waarin intelligent vermogen, intelligente aandrijving en intelligente integratie samenkomen.