28.01.2014
Technology

Tim Cook: “Nieuwe product categorie komt dit jaar”

By: Redactie Dutchcowboys

BlogTechnology
tim-cook-nieuwe-product-categorie-komt-d.jpg
tim-cook-nieuwe-product-categorie-komt-d.jpg

Apple’s CEO Tim Cook heeft tijdens het bekend maken van de financiele resultaten over het financiële eerste kwartaal van 2014 laten weten nog steeds op schema te liggen om dit jaar een nieuwe product categorie uit te brengen. Gene Munster, analist bij Piper Jaffray, vroeg aan Cook of Apple in 2014 een nieuwe product categorie uit gaat brengen, Cook antwoorde met “Yes, absolutely. No change.

Het kan natuurlijk over van alles gaan, maar toch denkt iedereen gelijk aan de zogenaamde iWatch. Een andere categorie kan ook televisie zijn. Apple heeft natuurlijk al een met Internet-verbonden TV box genaamd Apple TV, maar er er zijn nog steeds geruchten dat ze met een eigen televisie op de markt komen. En Apple kan dit jaar ook de stap maken naar de “big-screen smartphones,” zoals de WSJ onlangs wist te melden. 

Lees ook:
– Het voor Apple duivelse dilemma
– Groot, groter, grootst?
‘Apple overweegt phablet’

Financiële resultaten

De financiële resultaten voor het eerste kwartaal van het boekjaar 2014, dat eindigde op 28 december 2013 zijn door Apple bekendgemaakt. De nettowinst voor dit kwartaal bedroeg $13,1 miljard, bij een recordomzet van $57,6 miljard. In hetzelfde kwartaal van het vorige boekjaar werd een omzet geboekt van $54,5 miljard, en een nettowinst van $13,1 miljard. 

In totaal werden er het afgelopen kwartaal 51 miljoen iPhones verkocht, een absoluut kwartaalrecord, vergeleken met 47,8 miljoen exemplaren in hetzelfde kwartaal van het vorige boekjaar. Apple verkocht verder het afgelopen kwartaal 26 miljoen iPads en 4,8 miljoen Macs.

We zijn bijzonder tevreden over de recordverkoop van iPhone en iPad, de constante lijn van onze Mac-producten en de gestage groei van iTunes en onze software en diensten,” aldus Tim Cook. “We zijn er trots op dat we zo’n tevreden, trouwe en betrokken klantenbasis hebben. Daarom blijven we ook onverminderd investeren in onze toekomst, zodat onze klanten nog beter met onze producten en diensten kunnen werken.”

Share this post