27.02.2015
Advertising

​Viral Friday, alleen als ‘ie ijs- en ijskoud is!

By: Onno Rompa

BlogAdvertising

Wie kent hem niet? De ijzersterke slogan van Jägermeister. Maar Jägermeister heeft nu iets anders cools! Jägermeister heeft een Instagram
social media campagne in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en de UK gevoerd en hier een bereik van 3.24 miljoen mee gerealiseerd en een groei van 63 procent van het aantal Instagram volgers.

Het doel van de campagne was uiteraard het opbouwen van de community rondom het likeur merk, het verhogen van de brand awareness en uiteraard het aantal Instagram volgers substantieel te laten stijgen.

Het enige wat je als gebruiker moest doen was een Jägermeister gerelateerde foto uploaden en delen via je Instagram account met de tag #ShowJagerLove. Dit lijkt me zeker gezien de wintersportperiode geen probleem. Wekelijks had je een kans om 1 van de 30 prijspakketten te winnen.

Zoals gebruikelijk zijn er eerste 14 Instagram influencers geselecteerd. Hen is gevraagd om een Jägermeister gerelateerde foto te uploaden en deze met al hun Instagram volgers te delen uiteraard voorzien van #ShowJagerLove.

Leuk idee en in mijn optiek perfect getimed maar wat zijn de resultaten? De campagne heeft een totaal bereik van 3,24 miljoen opgeleverd, 67.471 interactions, 66.318 likes en 1.152 comments. Tevens is het Instagram account met 63% gegroeid tijdens de campagne periode.

Share this post