De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Als vervolg op de succesvolle #DOESLIEF campagne in maart 2019, kondigt SIRE vandaag een korte, actuele vervolgcampagne aan gericht op geweld en agressie tegen hulpverleners.
Jaarlijks worden er vele duizenden meldingen gedaan van verbaal of fysiek geweld tegen brandweer, politie-, ambulance- en ander hulpverlenend personeel. Één op de drie hulpverleners kreeg vorig jaar te maken met agressie. Een aantal dat in de periode rond de jaarwisseling alleen maar verder toeneemt. SIRE (Stichting Ideële Reclame) heeft besloten dit ongewenste gedrag onderwerp van gesprek te laten zijn in de laatste week van het jaar.
Handen af van onze hulpverleners
In 2011 lanceerde SIRE de campagne ‘Handen af van onze hulpverleners’ nadat uit onderzoek bleek dat 53% van de hulpverleners wel eens geconfronteerd werd met geweld. Acht op de tien Nederlanders zeiden toen het geweld en agressie tegen hulpverlenend personeel af te keuren.
Acht jaar later blijkt het beledigen, bedreigen of zelfs fysieke geweld tegen hulpverleners weliswaar afgenomen, maar het komt nog steeds te vaak voor. SIRE hoopt met deze korte #DOESLIEF campagne op TV, radio en online opnieuw bij te dragen aan een extra stukje bewustwording over dit onderwerp en een verdere daling van dit gedrag te stimuleren.
#DOESLIEF
Op 4 maart 2019 lanceerde SIRE haar nieuwe campagne #DOESLIEF, waarmee zij Nederlanders aan het denken heeft gezet over hoe we dagelijks met elkaar omgaan. De campagne, die Nederlanders confronteert met klein en groot onaardig gedrag, is bij de lancering zeer uitgebreid besproken in de media en sindsdien enorm gaan leven in heel Nederland.
SIRE heeft Nederlanders opgeroepen om op onaardig gedrag te reageren met #DOESLIEF, iets wat massaal is opgepakt. Afgelopen maanden mochten SIRE en alle meewerkende bureau’s diverse prijzen in ontvangst nemen voor de succesvolle campagne, waaronder een bronzen Effie.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Nederland
Nieuws20.11.2024
Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws14.11.2024
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!
Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijkEvents06.11.2024
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk
Nieuws05.11.2024
5 dingen die we zullen missen van Blokker
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024