11.09.2015
Advertising

​The Washington Post blokkeert bezoekers met een Adblocker

By: Redactie Dutchcowboys

BlogAdvertising

The Washington Post is begonnen met het blokkeren van toegang tot artikelen voor gebruikers die een Adblocker geïnstalleerd hebben. Zo weet BuzzFeed te melden.

Dit kan geverifieerd worden door iedereen die software gebruikt voor het blokkeren van advertenties en die een artikel op washingtonpost.com aanklikken.

adblocker-on
adblocker-on

Een woordvoerder van The Washington Post laat in een reactie aan BuzzFeed weten: “Many people already receive our journalism for free online, with digital advertising paying only a portion of the cost. Without income via subscriptions or advertising, we are unable to deliver the journalism that people coming to our site expect from us. We are currently running a test using a few different approaches.”

Een nieuwe ontwikkeling die komt op een moment dat uitgevers zich steeds meer bewust worden van de impact van deze advertentie blokkerende software. Zeker nu ook Apple in Safari op iOS 9 met de mogelijk komt voor het blokkeren van advertenties.

Deze stap lijkt wat overdreven (al is hij wel te begrijpen), toch toont het aan dat uitgevers op zoek gaan naar andere creatieve manieren om aan inkomsten te komen. Zonder een paywall of native advertising gaan uitgevers het lastig krijgen.

Share this post