Fantasie, als kind gebruikte je het dagelijks. Maar naarmate je ouder wordt, neemt je dagelijkse portie fantasie waarschijnlijk steeds meer af.
Herken je het nog: liggen in het gras, kijken naar de wolken, je fantasie de vrije loop laten en figuren ontdekken in de wolken. Super leuk, want iedereen ziet altijd wat anders in een wolk.
In Guatemala kon iedereen weer even terug naar zijn of haar kindertijd en via Twitter delen wat ze zagen in de wolken. Er werd een scherm opgehangen van 12 bij 12 meter. Voorbijgangers konden door dit scherm foto’s maken van de wolken en dan met de hashtag #ISEE delen wat ze zagen.
Voor deze unieke actie hebben de mensen van Pictionary en Saatchi & Saatchi samengewerkt om dit spelletje te realiseren.
Deze actie heeft meer dan 25.000 tweets opgeleverd in een week tijd. Dit zorgde ervoor dat de hashtag #ISEE trending topic werd in Guatemala. Later gingen ook mensen met deze hashtag tweeten die niet eens in het park waren.
De bedenkers van deze actie wilden bereiken dat mensen meer met hun fantasie gaan spelen. Maar ook interactie gecombineerd met gevoel en nostalgie zijn belangrijk in deze campagne. Op deze manier speelt de jongere generatie met hun fantasie zoals dat vroeger ook gebeurde.
In het onderstaande filmpje zie je de complete campagne tot stand komen, van het begin tot het einde. Let vooral op de leuke reactie van de voorbijgangers en alle mensen die een foto maken door het bord heen!