Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Fantasie, als kind gebruikte je het dagelijks. Maar naarmate je ouder wordt, neemt je dagelijkse portie fantasie waarschijnlijk steeds meer af.
Herken je het nog: liggen in het gras, kijken naar de wolken, je fantasie de vrije loop laten en figuren ontdekken in de wolken. Super leuk, want iedereen ziet altijd wat anders in een wolk.
In Guatemala kon iedereen weer even terug naar zijn of haar kindertijd en via Twitter delen wat ze zagen in de wolken. Er werd een scherm opgehangen van 12 bij 12 meter. Voorbijgangers konden door dit scherm foto’s maken van de wolken en dan met de hashtag #ISEE delen wat ze zagen.
Voor deze unieke actie hebben de mensen van Pictionary en Saatchi & Saatchi samengewerkt om dit spelletje te realiseren.
Deze actie heeft meer dan 25.000 tweets opgeleverd in een week tijd. Dit zorgde ervoor dat de hashtag #ISEE trending topic werd in Guatemala. Later gingen ook mensen met deze hashtag tweeten die niet eens in het park waren.
De bedenkers van deze actie wilden bereiken dat mensen meer met hun fantasie gaan spelen. Maar ook interactie gecombineerd met gevoel en nostalgie zijn belangrijk in deze campagne. Op deze manier speelt de jongere generatie met hun fantasie zoals dat vroeger ook gebeurde.
In het onderstaande filmpje zie je de complete campagne tot stand komen, van het begin tot het einde. Let vooral op de leuke reactie van de voorbijgangers en alle mensen die een foto maken door het bord heen!
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Mobile Advertising
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Advertising13.02.2023
Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem
Mobile16.05.2022
Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties
Amerikaanse provider wil korting geven in ruil voor dienstenSocial Media17.09.2021
WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie
Straks niet alleen reclame, maar ook een bedrijvengids in de chat-appVideo18.06.2020
Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads
Advertising11.10.2018
Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door
Social Media18.04.2018
Voor 14 dollar per maand geen advertenties op Facebook?
Verder lezen over Twitter
Social Media13.11.2024
Dit zijn 3 alternatieven voor social medium X
Social Media04.11.2024
X laat mensen die je hebt geblokt toch je posts lezen
Social Media31.10.2024
Happy Halloween: de leukste posts en inhakers
Social Media27.10.2024
Deze Week Viral: twee personages uit Sesamstraat gaan los van elkaar viral
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Social Media09.10.2024
Probeer wraakporno maar eens offline te krijgen
Social Media24.09.2024
Mensen die je blokkeert op X kunnen je posts gewoon zien
Social Media04.09.2024