Afgelopen september maakte Snapchat bekend dat ze ook advertenties gingen tonen in de Snapchat Stories. Inmiddels zijn we meer dan een half jaar verder en blijkt deze manier van adverteren enorm succesvol te zijn.
Anonieme bronnen hebben tegenover Recode laten weten dat Snapchat zijn adverteerders zo’n twee cent per vertoning vraagt. De advertentie is dan 24 uur te zien en heeft een potentieel bereik van 20 miljoen mensen. Dat komt er op neer dat een advertentie een mogelijke waarde heeft van 400.000 dollar.
De exacte kosten van een advertentie willen nog wel eens afwijken. Dit is namelijk afhankelijk van de specifieke gebeurtenis en het verwachte publiek. Daarnaast verkoopt Snapchat ook nog meerdere advertenties voor hetzelfde ‘verhaal’. Wanneer de adverteerder dan in het begin van de Snapchat Story zit heeft hij meer kans om gezien te worden en vraagt Snapchat daar ook weer meer geld voor.
In het begin hadden ze ongeveer één a twee gesponsorde Snapchat Stories per week, maar tegenwoordig zijn er meerdere ‘verhalen’ per dag. Hierdoor is het bedrijf ook enorm gegroeid. Haar team van Live-Story medewerkers is van minder dan tien mensen tot meer dan veertig mensen uitgegroeid.