De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Mercedes-Benz Vans heeft gekozen voor Shazam als campagnetool voor de nieuwe Sprinter. Wie een reclame-uiting over de bestelwagen voorbij ziet komen op televisie, online of out-of-home, kan die Shazammen (audio- of visuele herkenning). Vervolgens kom je terecht op een speciale Sprinter-webpagina van Mercedes-Benz Vans waar je direct een proefrit kan boeken.
Mercedes-Benz Vans
De nieuwe Sprinter bestelwagen van Mercedes-Benz Vans is er in een ongekend aantal uitvoeringen en daarmee optimaal te personaliseren, wat aansluit bij het thema van de campagne 100% For You. En aangezien er niets persoonlijker is dan iemands muzieksmaak, heeft reclamebureau Nieuwe Koffie – onderdeel van Publicis One – in opdracht van Mercedes de koppeling gemaakt met Shazam.
Music Picks Your Ride
Als onderdeel van de campagne worden gebruikers na Shazammen automatisch doorgelinkt naar de speciale Sprinter landingspagina. Onder de slogan ‘Music Picks Your Ride’ worden de verschillende uitvoeringen van de Sprinter gekoppeld aan een bepaald muziekgenre. Houdt iemand van hiphop? Dan krijgt diegene een andere variant van de Sprinter te zien dan een popliefhebber. En doordat ze zo de boodschap dus optimaal personaliseren is de verwachting dan ook dat dit voor meer betrokkenheid zal zorgen.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Mercedes-Benz
Mobile30.04.2024
Deze WhatsApp-emoji ziet er anders uit: heb jij het al gespot?
Automotive23.02.2024
Mercedes-Benz redt het niet: verkoopt in 2030 niet alleen EV’s
Automotive01.02.2024
World Car of the Year 2024: dit zijn de finalisten
Technology22.11.2023
Nieuwe samenwerking tussen SAP en het Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team
Streven naar efficiëntie op en naast het circuitAutomotive11.10.2023
Elektrische Mercedes truck rijdt 1000 kilometer per dag
Mits je de eActros met 500 kWh accupakket halverwege een keer bijlaadtAutomotive01.09.2023
Mercedes opent eigen netwerk met snelladers
Eerste Charging Hubs op drie continenten vanaf oktober onlineAutomotive16.06.2023
Mercedes test ChatGPT in haar auto’s
Straks lekker keuvelen over koetjes, kalfjes en het weer met je auto?Automotive03.05.2023
Zoom in een Mercedes E-klasse ziet er erg goed uit
Maar komt met nadelenVerder lezen over Shazam
Online20.11.2024
Shazam heeft al 100 miljard nummers voor ons opgezocht
Technology18.06.2021
Shazam vindt maandelijks 1 miljard nummers
Mobile24.09.2018
De overname van Shazam door Apple is afgerond
Online11.12.2017
Apple neemt Shazam over, maar waarom?
Online07.11.2017
Google Assistent kan vanaf nu ook Shazam’en
Marketing06.03.2017
Shazam wil augmented reality-expert worden voor andere bedrijven
Nieuws01.10.2016
Shazam heeft 1 miljard downloads
App maakt ook eindelijk winstMobile29.05.2015