Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Coca-Cola zette namen op hun flesjes en dat zorgde voor een enorm succes. Nu is Pepsi aan de beurt voor een leuk verpakking idee en zij komen deze zomer met de PepsiMoji-campagne.
Say it with Pepsi
Emojis zijn hotter dan hot en daar speelt Pepsi op in. Het designteam van Pepsi ontwikkelde honderden PepsiMoji designs op blikjes en flesjes die wereldwijd in lokale supermarkten verkocht gaan worden. De PepsiMojis zijn allemaal blauw met rood en wit en komen op de verpakkingen van de gewone Pepsi, MAX en light.
De emoji’s verschenen vorige zomer als limited edition als eerst in Canada en zijn ook al verschenen in Rusland, Thailand en Pakistand. Aankomende zomer zullen de emoji-verpakkingen in meer landen worden gelanceerd.
Pepsi vs. Coca-Cola
Ik ben heel benieuwd of deze campagne net zo goed aan gaat slaan als de Coca-Cola flesjes met je eigen naam erop. Ik bedoel, je eigen naam op een product is toch veel leuker dan een emoji? Kijk maar naar Nutella en De Ruijter, zij borduren ook voort op de hype rondom je eigen naam op een verpakking. Zelfs Chocomel zette afgelopen Sinterklaas letters op hun pakken, dat hele grappige combinaties opleverde in de supermarkt. Wat ik dan wel weer moet toegeven: onderstaande video van Pepsi is wel weer ontzettend leuk!
Welke marketingcampagne vind jij het meest geslaagd? Die van Coca-Cola of die van Pepsi?
Verder lezen over Coca-Cola
Coffee corner08.02.2024
The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken
Metaverse05.04.2022
Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse
Cola met een Byte?Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws29.01.2021
Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?
Nieuws08.10.2019
Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic
Marketing06.06.2019
Niet recyclen? Dan hoef je ook geen Coca-Cola te drinken!
Marketing13.07.2017
Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde
van de top 20 foodmerkenCoffee corner07.03.2017
Coca-Cola en Coca-Cola Zero koken: je schrikt van het resultaat
Verder lezen over Pepsi
Advertising05.04.2017
Pepsi-campagne met Kendall Jenner afgebrand op social media
Commercial valt niet lekkerMedia06.10.2015
Pepsi Perfect uit Back to the Future II op 21 oktober beschikbaar
In gelimiteerde oplage!Marketing29.04.2015
Pepsi MAX voetbal 2.0 met speciale LED-licht-effecten en een Drone
Inventief potje voetbal in Barcelona gecreëerd met de speciale LED-lichtenMarketing12.01.2015
Briljante viral van Pepsi met 2014 muizenvallen en pingpongballetjes
Chain reaction #livefornowAdvertising31.03.2014
Gas geven met contentmarketing
Media26.08.2013
Pepsi Remix Machine app genereert ruim 40.000 remixes
Advertising31.05.2012
Twitter sluit een grote deal met Pepsi
Advertising01.02.2010