Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Als je de sfeer van het moment totaal lijkt te missen en als brand een reclamecampagne dropt met daarin een it-girl (in dit geval Kendal Jenner, telg van de Kardashian-familie) die een potentieel explosieve situatie oplost met een blikje Pepsi en een glimlach krijg je de wind van voren. Dat gebeurde Pepsi de afgelopen 24 uur na het uitbrengen van de onderstaande video.
Update 6-04: Pepsi zelf heeft de video inmiddels teruggetrokken, op het kanaal van Kendall is deze nog wel te zien.
Goed verhaal
Juist. Om het even samen te vatten: millennials protesteren om onduidelijke redenen en toevallig is Kendall in de buurt voor een fotoshoot, net zoals een fotografe in hijab en een donkere jongen met een cello. Naarmate het protest vordert gaan ze allemaal de straat op en terwijl de protesterende meute elkaar steeds meer in de armen valt lost mevrouw Jenner de spanning tussen het volk en de politiemannen die hen in de weg staan op door een politieman een Pepsi aan te bieden.
De top van Pepsi heeft inmiddels al heel wat vragen gehad van zowel pers als consumenten of ze nog wel helemaal lekker zijn om een spotje als deze uit te brengen terwijl de mensenrechten links en rechts geschonden worden in de VS en er in het laatste jaar heel veel mensen door echt politiegeweld gewond geraakt zijn. Ze blijven echter achter het spotje staan:
The roast of Pepsi
Prima, maar de realiteit is dat hordes mensen dit nogal een smakeloze inhaker vinden. Terwijl sommige mensen in serieus hachelijke situaties terechtkomen tijdens protesten of slachtoffer zijn van politiegeweld is het niet sjiek om als merk dit onderwerp om te toveren naar een feel-good moment.
De cynische grapjes zijn natuurlijk niet van de lucht op social media en vragen zich voornamelijk af waar Pepsi was toen historische figuren geconfronteerd werden met geweld van de politie:
Hoe goed de bedoelingen ook geweest zijn bij Pepsi, deze campagne gaat een flinke domper zijn voor het merk. Er zit niks anders op dan stilletjes laten verdwijnen, excuses aanbieden voor het gebrek aan tact en hopen dat de volgende iets beter zal gaan vallen.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Pepsi
Advertising23.02.2016
Pepsi wil ook leuke verpakkingen net als Coca-Cola
Media06.10.2015
Pepsi Perfect uit Back to the Future II op 21 oktober beschikbaar
In gelimiteerde oplage!Marketing29.04.2015
Pepsi MAX voetbal 2.0 met speciale LED-licht-effecten en een Drone
Inventief potje voetbal in Barcelona gecreëerd met de speciale LED-lichtenMarketing12.01.2015
Briljante viral van Pepsi met 2014 muizenvallen en pingpongballetjes
Chain reaction #livefornowAdvertising31.03.2014
Gas geven met contentmarketing
Media26.08.2013
Pepsi Remix Machine app genereert ruim 40.000 remixes
Advertising31.05.2012
Twitter sluit een grote deal met Pepsi
Advertising01.02.2010