Instagram komt met nieuwe mogelijkheden voor adverteerders, in de vorm van een fotocarrousel. Adverteerders kunnen meerdere foto’s tegelijk posten, waarmee de mogelijkheden voor
storytelling vergroot worden. Gebruikers kunnen daarmee door verschillende foto’s ‘bladeren’. Deze nieuwe vorm van adverteren wordt voorzichtig uitgerold om te kijken wat gebruikers ervan vinden, en wat het beste werkt. Dat maakte Instagram gisteren bekend.
Misschien nog wel opvallender in het
blogbericht van Instagram is de mededeling dat adverteerders ook links naar websites kunnen toevoegen. Tot op heden was dat namelijk niet mogelijk, de enige plek om een link toe te voegen was tot nu toe de bio. Met teksten als ‘link in bio’ werd getracht toch nog wat bezoek naar een website te trekken, maar dat was vaak niet zo succesvol. Met de grote ‘learn more button’ die linkt naar een website wordt het voor bedrijven natuurlijk een stuk aantrekkelijker om te adverteren op Instagram.
Al in 2013 startte Instagram met de mogelijkheid om te adverteren, maar in Nederland hebben we daar nog steeds jammer genoeg niets van gezien. Ook deze nieuwe opties, de fotocarrousel en de mogelijkheid om te linken naar een website, zullen dus voorlopig voor ons nog niet zichtbaar zijn.