Advertising12.04.2015

McDonald’s geeft klassieke figuren wat ze willen in nieuwe campagne


Een knappe campagne van McDonald’s door Leo Burnett Dubai, om de nieuwe bezorging service onder de aandacht te brengen. In de campagne krijgen klassieke karakters iets aangereikt wat ze graag willen hebben. Zo krijg de gelaarsde kat een McDonalds tas in de vorm van een laars en krijgt Assepoester een zelfde soort tas, in de vorm van een glazenmuiltje.

Je snapt wat ze er mee willen zeggen, toch? McDonald’s levert waar je van houdt. Of dat voor iedereen geldt? Waarschijnlijk niet. Maar de generalisatie zien we voor deze keer door het oog.

mcdonalds-bezorgen-0
mcdonalds-bezorgen-0
mcdonalds-bezorgen-1
mcdonalds-bezorgen-1
mcdonalds-bezorgen-2
mcdonalds-bezorgen-2
mcdonalds-bezorgen-3
mcdonalds-bezorgen-3
mcdonalds-bezorgen-4
mcdonalds-bezorgen-4
mcdonalds-bezorgen-5
mcdonalds-bezorgen-5

Het is niet de eerste bijzondere campagne van McDonalds dit jaar. In Australië had de fastfoodketen ook een bijzondere campagne vorige maand.

Annemerel de Jongh

Annemerel schrijft op haar eigen lifestyle blog en werkt daarnaast als freelance redacteur. Je maakt haar blij met goed eten, nieuwe gadgets en hardlopen

...

Verder lezen over McDonald's

McDonalds ontdekt dat AI in de McDrive nog geen goed idee is

McDonald’s heeft recent wel geprobeerd om die mensen te vervangen door AI, maar die deed het waarschijnlijk minder goed dan zijn menselijke collega.

Online17.06.2024

McDonalds ontdekt dat AI in de McDrive nog geen goed idee is

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject

In Frankrijk mogen fastfood restaurants met meer dan 20 zitplaatsen sinds 1 januari geen wegwerp bakjes en bekers meer gebruiken. Ketens zoals McDonald’s, KFC en Burger King moeten hun burgers, kip, friet en dranken nu...

Nieuws05.01.2023

McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject

Klanten stoppen de herbruikbare bakjes en bekers massaal in hun tas
McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval

Vuilnis waardevol maken, dat is wat McDonald’s doet. De restaurantketen introduceert vandaag een super limited edition collectie 14-karaats gouden en vergulde juwelen, gemaakt van echt zwerfafval. Onder andere oorbelle...

Coffee corner16.08.2022

McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval

​McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger

Dinsdag 22 februari lijkt ogenschijnlijk een gewone dinsdag, maar niets is minder waar. Het is namelijk Palindroomdag, dé dag waarop de datum er van links naar rechts en van rechts naar links precies hetzelfde uitziet:...

Coffee corner22.02.2022

​McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger

22022022
Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse

McDonalds gaat stappen zetten in het metaverse. Dat hadden we al kunnen voorspellen, want McDonald’s probeert meestal snel op nieuwe trends in te springen. Ook plaatste het laatst al een grapje op zijn Twitter-account...

Metaverse11.02.2022

Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse

​McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad

Terwijl kipfastfoodrestaurant KFC inmiddels is gaan testen met vegetarische kip, is McDonald's al wat langer bezig met het aanbieden van vegetarische producten. Vorig jaar werd de vega-Mc Chicken geïntroduceerd en het b...

Lifestyle29.09.2019

​McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad

​McDonald’s sluit grootste tech deal in 20 jaar voor $300 miljoen

Fastfoodgigant McDonald's heeft $300 miljoen dollar geïnvesteerd in een nieuwe technologie om hun digitale keuzemenu's nog beter te personaliseren. De technologie wordt 'decision-logic technology' genoemd en is de groot...

Technology02.04.2019

​McDonald’s sluit grootste tech deal in 20 jaar voor $300 miljoen

Verder lezen over Reclame

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten