Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
In een nieuwe campagne voor Barbie richt Mattel zich op de vaders. Mattel heeft vanaf de NFL-playoffs een nieuwe campagne gestart die vaders moet aanspreken om hun mannelijke trots te laten voor wat het is en met dochterlief te spelen. #dadswhoplaybarbie
Hoge stemmetjes
Om die te versterken hebben ze een video gemaakt waarin zes vaders met hun dochters de hoofdrol spelen, letterlijk. Ze spelen samen met barbiepoppen en het resultaat is precies de juiste balans van grappig en aandoenlijk. De stoere vader die met een hoog stemmetje Barbie bij de dokter speelt is zo’n scène die zich vermoedelijk in veel gezinnen afspeelt.
Gender
In de video wordt ook benadrukt dat dochters later alles kunnen worden wat ze maar willen, een belangrijk onderdeel van de campagne. Tot voor kort werd Barbie nog als genderbevestigend en ouderwets aangemerkt, maar daar probeert Mattel vanaf te komen. In 2015 figureerde voor het eerst in de geschiedenis van het merk een jongen in een commercial en nu zijn we hier. Met de verschillende barbiepoppen in alle maten, stijlen en huidskleuren wil Mattel alle meisjes ter wereld laten zien dat ze later kunnen worden wie ze willen zijn – elk beroep, elke stijl en elk type vrouw.
Volgens Isabel Ferrer, Marketing Director Barbie, is samen spelen met je dochter een investering voor haar toekomst ook al is het soms lastig om extra tijd vrij te maken: “Door deel te nemen aan de belevingswereld van je dochter, laat je als vader zien hoe betrokken je bent en dat alles wat zij doet belangrijk is. Dit is de reden waarom we in onze nieuwe campagne voor Barbie ons richten tot de vaders.”
[Afbeelding © Mattel]
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Online Advertising
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024
Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting
Advertising25.06.2024
AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads
Video29.05.2024