Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Uit een recent representatief onderzoek van de LEGO Groep blijkt dat drie op de vijf Nederlanders anno 2022 nog steeds vindt dat er beroepen zijn waarvoor mannen beter geschikt zijn dan vrouwen, en omgekeerd.
Genderstereotypen zijn echter de wereld nog niet uit en daarom zet LEGO dit jaar de volgende stap in de campagne ‘Get ready for Girls’. De campagne gaat uit van de filosofie dat meer vrouwen in design, ontwerp, wetenschap en technologie kunnen zorgen voor een meer inclusieve wereld. Daarom zet LEGO zich in om meer vrouwen aan het werk te krijgen als productontwerpers bij het bedrijf, en werkt de groep samen met organisaties en rolmodellen die zich inzetten voor de volgende generatie vrouwen.
De wereldwijde campagne is inmiddels gelanceerd en loopt gefaseerd door tot eind dit jaar. Ook in Nederland zijn inmiddels de eerste stappen gezet, met een samenwerking met verschillende Nederlandse rolmodellen en een bouwmiddag in het LEGOLAND Discovery Centre.
Meisjes zijn er klaar voor
De LEGO Groep zet zich in om meer vrouwen in design aan zich te binden en wil zich hier verder voor inzetten. “Speelgoed zou inclusiever zijn als het team van designers achter het product ook inclusief is”, legt Esmee Kuenen, Nederlandse element designer bij LEGO uit. De wereldwijde campagne ‘Get ready for Girls’ is erop ingericht om een positieve verandering teweeg te brengen en genderstereotypering te doorbreken. Het speelgoedmerk streeft er met LEGO play naar de bouwers van morgen te inspireren door middel van creatief spel en leren.
Belang van vrouwelijke rolmodellen
Eerder ondertekende de LEGO Groep de UN Women’s Empowerment Principles, waarmee ze hun engagement bevestigen om een bedrijf te zijn dat vrouwen en meisjes sterker maakt. Op Internationaal vlak werkt de LEGO Group bovendien nauw samen met het Geena Davis Institute on Gender in Media en UNICEF om ervoor te zorgen dat de LEGO producten en -marketing voor iedereen toegankelijk zijn en vrij zijn van gendervooroordelen en schadelijke stereotypen.
In Nederland werkt LEGO samen met de online platforms van &C en verschillende Nederlandse vrouwelijke rolmodellen. Onder andere Saar Koningsberger, Jennifer Ewbank en interieurstylist Suzanne de Jong spreken zich uit voor meer vrouwen in designberoepen. Daarnaast staan er gedurende het jaar verschillende activiteiten gepland om de boodschap kracht bij te zetten. Onderdeel daarvan is een bouwmiddag waar meisjes letterlijk en figuurlijk aan hun toekomst kunnen bouwen in het LEGOLAND® Discovery Centre in Scheveningen die deze maand plaats heeft gevonden. In het najaar staat er een big bang activatie op de planning, waarbij een groot podium wordt geboden aan vrouwelijke rolmodellen. De campagne wordt verder ondersteund door middel van PR, digital, influencers en social media inzet.
Verder lezen over LEGO
Cybercrime07.10.2024
Nee, LEGO raadt je niet aan de LEGO Coin te kopen
Gadgets03.10.2024
LEGO lanceert Jabba’s Sail Barge voor Star Wars-fans
Events23.09.2024
Leukste uitje voor de herfstvakantie: LEGO World in de Jaarbeurs
en daar is ook een LEGO Fabriek aanwezigAutomotive12.09.2024
Going viral: Lando Norris rijdt in LEGO Technic McLaren P1 een rondje op Silverstone
Gadgets26.08.2024
Nieuwe LEGO Collectors Edition van Harry Potter: The Burrow
Gadgets23.08.2024
De eerste Mario Kart LEGO-set bevat Lakitu
Gadgets19.08.2024
LEGO komt met nog twee filmsets: Goonies en Gremlins
Gadgets14.08.2024
LEGO komt met must-have-set voor Disney-fans: The Nightmare Before Christmas
Verder lezen over Technology
Technology19.10.2024
10 momenten dat The Sphere in Las Vegas er fantastisch uitzag
Technology06.08.2024
AI-toekomst schudt op zijn grondvesten met kelderende Big Tech-aandelen
Technology15.07.2024
De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook
Technology11.07.2024
Man dacht Iron Man te zijn maar zijn eigen EHBO faalt
Technology09.07.2024
De ruimte ruikt naar… rotte eieren?
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Automotive07.06.2024
Formule 1-auto’s in 2026 worden kleiner en duurzamer
Technology07.05.2024