De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
“Afkomst zegt niets over je bestemming. Ik ben een blend, twee vlijmscherpe kanten van het mes. Gemixt, puur, water en vuur.” Zo introduceert Johnny de Mol de nieuwe campagne ‘Success is a blend’ van whiskymerk Chivas Regal. De presentator en ondernemer is het nieuwe gezicht van het merk en spreekt daarmee tot de social entrepreneurs en maatschappelijk ondernemerschap, waar Chivas Regal zich voor inzet.
Traditioneel Schots merk
De blended whisky van Chivas Regal wordt geproduceerd in de Speyside regio in Schotland. De thuishaven van het merk is de Stratishla distilleerderij, gelegen in de plaats Keith. Het is de alleroudste, ononderbroken functionerende distilleerderij van Schotland en werd in de jaren 40 gekocht door James Barclay van de Chivas Brothers. Tegenwoordig heeft het merk maatschappelijk ondernemerschap hoog in het vaandel staan. Zo vond vorige week de Chivas Venture finale plaats in Amsterdam, een competitie waarbij finalisten pitchen hoe hun businessplan een positieve invloed heeft op sociale en milieukwesties. De prijs? Begeleiding van ‘wereldklasse’ en een aandeel in het 1 miljoen dollar fonds van het merk.
“Heb je de middelen, doe er iets mee”
Terug naar Johnny de Mol! De ondernemer houdt niet van stilzitten en benadrukt dat in deze nieuwe samenwerking en campagne nogmaals. Hij zou zich met het whiskymerk verbonden hebben om zich vaker en meer te kunnen inzetten voor social entrepreneurs. Daarnaast is hij groot fan van deze typisch Schotse blend.
“Gevoed door de noodzaak eigen te zijn”
Met deze nieuwe campagne wil De Mol een duidelijke boodschap naar buiten brengen, die gelijk staat aan die van Chivas. Beiden geloven dat verschillende kwaliteiten (zowel die van Johnny als die van de whisky blend) tot de meest succesvolle versie leiden. Ieders unieke blend van kwaliteiten maken jou speciaal, en dat is precies wat het merk met deze campagne wil uitdragen. In de schaduw (of voetsporen, het is maar hoe je het bekijkt) van zijn vader, was de tv-ster genoodzaakt om op te vallen en zich op zijn eigen manier te ontwikkelen en profileren. En dat gaat volgens hem gelijk op met deze blended whisky.
“Rijk, sociaal, zacht en rock en roll. Maar toch een De Mol”, zo sluit Johnny het spotje af. Ben jij bekend met de whisky van Chivas Regal?
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Drank
Lifestyle15.12.2023
Hertog Jan onthult 7e editie Grand Prestige Vatgerijpt bier 2023
DC Business07.12.2023
Het vieren van mijlpalen met gepersonaliseerde drank
Lifestyle31.07.2023
Geld besparen en toch goede wijn scoren? Zo doe je dat!
Nieuws20.06.2023
The GlenDronach, Schotse whisky met Spaanse roots
Lifestyle06.04.2022
The GlenDronach 50 jaar oude single malt en de prijs wil je niet weten
Nieuws13.05.2021
Wereld cocktaildag! Die cocktailwalk organiseer je gewoon zelf
Nieuws17.04.2021
Drink vandaag een rood wijntje: het is Malbec World Day
Proost!Nieuws24.02.2021