Advertising23.05.2019

Johnny de Mol nieuwe gezicht van whiskymerk Chivas Regal


Succes is a Blend

“Afkomst zegt niets over je bestemming. Ik ben een blend, twee vlijmscherpe kanten van het mes. Gemixt, puur, water en vuur.” Zo introduceert Johnny de Mol de nieuwe campagne ‘Success is a blend’ van whiskymerk Chivas Regal. De presentator en ondernemer is het nieuwe gezicht van het merk en spreekt daarmee tot de social entrepreneurs en maatschappelijk ondernemerschap, waar Chivas Regal zich voor inzet.

Traditioneel Schots merk

De blended whisky van Chivas Regal wordt geproduceerd in de Speyside regio in Schotland. De thuishaven van het merk is de Stratishla distilleerderij, gelegen in de plaats Keith. Het is de alleroudste, ononderbroken functionerende distilleerderij van Schotland en werd in de jaren 40 gekocht door James Barclay van de Chivas Brothers. Tegenwoordig heeft het merk maatschappelijk ondernemerschap hoog in het vaandel staan. Zo vond vorige week de Chivas Venture finale plaats in Amsterdam, een competitie waarbij finalisten pitchen hoe hun businessplan een positieve invloed heeft op sociale en milieukwesties. De prijs? Begeleiding van ‘wereldklasse’ en een aandeel in het 1 miljoen dollar fonds van het merk.

“Heb je de middelen, doe er iets mee”

Terug naar Johnny de Mol! De ondernemer houdt niet van stilzitten en benadrukt dat in deze nieuwe samenwerking en campagne nogmaals. Hij zou zich met het whiskymerk verbonden hebben om zich vaker en meer te kunnen inzetten voor social entrepreneurs. Daarnaast is hij groot fan van deze typisch Schotse blend.

“Gevoed door de noodzaak eigen te zijn”

Met deze nieuwe campagne wil De Mol een duidelijke boodschap naar buiten brengen, die gelijk staat aan die van Chivas. Beiden geloven dat verschillende kwaliteiten (zowel die van Johnny als die van de whisky blend) tot de meest succesvolle versie leiden. Ieders unieke blend van kwaliteiten maken jou speciaal, en dat is precies wat het merk met deze campagne wil uitdragen. In de schaduw (of voetsporen, het is maar hoe je het bekijkt) van zijn vader, was de tv-ster genoodzaakt om op te vallen en zich op zijn eigen manier te ontwikkelen en profileren. En dat gaat volgens hem gelijk op met deze blended whisky.

“Rijk, sociaal, zacht en rock en roll. Maar toch een De Mol”, zo sluit Johnny het spotje af. Ben jij bekend met de whisky van Chivas Regal?

...

Verder lezen over Campagne

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

Bijna iedereen heeft wel een antwoord als je hem vraagt wat hij of zij zou doen met 120 miljoen, maar niemand vraagt wat je nu doet om je een winnaar te voelen. Wat als je dat wel doet?

Entertainment04.06.2024

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief

Verder lezen over Drank

Hertog Jan onthult 7e editie Grand Prestige Vatgerijpt bier 2023

We moeten het even over bier hebben want op dit gerstenat staat geen maat. Het aantal biermerken en soorten is nauwelijks nog te bevatten. Maar als er veel bier is, en er is inderdaad heel veel bier, dan heb je vanzelfsp...

Lifestyle15.12.2023

Hertog Jan onthult 7e editie Grand Prestige Vatgerijpt bier 2023

Het vieren van mijlpalen met gepersonaliseerde drank

Als het gaat om het vieren van belangrijke gebeurtenissen, zoals een 25 jarig jubileum bedrijf, is er geen betere manier om dat te doen dan met gepersonaliseerde drankjes. Deze unieke aanpak geeft niet alleen een speciaa...

DC Business07.12.2023

Het vieren van mijlpalen met gepersonaliseerde drank

Geld besparen en toch goede wijn scoren? Zo doe je dat!

Met een klein budget staat het kopen van goede wijn waarschijnlijk niet hoog op je prioriteitenlijstje. We weten allemaal dat je voor echt goede wijn toch wel goed geld moet neerleggen. Wanneer je gewend bent aan een gla...

Lifestyle31.07.2023

Geld besparen en toch goede wijn scoren? Zo doe je dat!

The GlenDronach, Schotse whisky met Spaanse roots

Als liefhebber van whisky, en dan bedoel ik wel het échte goede ‘spul’, is Schotland natuurlijk dé place to be. Welnu, onlangs was ik op bezoek bij The GlenDronach. Een kleine distilleerderij in de East-Highlands,...

Nieuws20.06.2023

The GlenDronach, Schotse whisky met Spaanse roots

The GlenDronach 50 jaar oude single malt en de prijs wil je niet weten

The GlenDronach heeft een 50 Years Old Single Malt. Dit is een mijlpaal in de bijna tweehonderdjarige geschiedenis van The GlenDronach want deze 50 Years Old is de meest zeldzame whisky van de Highland Distilleerderij to...

Lifestyle06.04.2022

The GlenDronach 50 jaar oude single malt en de prijs wil je niet weten

​Wereld cocktaildag! Die cocktailwalk organiseer je gewoon zelf

Waar we in Nederland vaak lekker Hollands zijn op feestjes met bier, wijn en fris, is er ook een grote schare mensen die af en toe van een goede cocktail geniet. Cocktails kunnen erg duur zijn, maar liggen meestal tussen...

Nieuws13.05.2021

​Wereld cocktaildag! Die cocktailwalk organiseer je gewoon zelf

Drink vandaag een rood wijntje: het is Malbec World Day

Trakteer jezelf vandaag op een heerlijk rood wijntje. Bij voorkeur een Malbec. Het is namelijk Malbec World Day. En ja, je kunt jezelf wel 'de beste druif ter wereld' noemen, maar zolang je geen eigen 'dag van' naar je v...

Nieuws17.04.2021

Drink vandaag een rood wijntje: het is Malbec World Day

Proost!
​Dag van de bartender: Cocktail staat op Star

Het is vandaag dag van de bartender. Een dag die normaal in het teken staat van die geliefde man of vrouw die ons elk weekend -of elke dag- weer even de randjes eraf laat drinken. Ditmaal ook, al lijken alle barkeepers e...

Nieuws24.02.2021

​Dag van de bartender: Cocktail staat op Star

Eén van de oudste beroepen