Advertising29.10.2016

Je kunt nu ook emoji-domeinen kopen


❤❤❤.ws maakt het mogelijk

Nu dat emoji langzaam maar zeker de taal online lijken over te nemen was het slechts een kwestie van tijd voordat er ook domeinen zouden komen die geen letters en cijfers maar emoji als adres hebben. Omdat het nog allemaal relatief nieuw is zijn op dit moment alleen nog de allerbeste emoji en -combinaties bezet, maar er zijn er nog zat vrij.

Hoe dan?

Je kunt zelf checken wat er nog te pakken is, maar het lijkt er op dit moment op dat veel domeinen wel al gepakt zijn, maar nog nergens heen wijzen. Is te verwachten bij een nieuwe(re) ontwikkeling, maar de grote vraag is: gaat dit wel werken? Op mobiel is het een stuk makkelijker om emoji in te vullen, maar het is tekenend dat de website die de domeinen verkoopt de sneltoetsen naar het emoji-toetsenbord op je computer op de homepage er bij heeft staan. Dit is geen simpele manier om mensen te bereiken, al is het wel memorabel.

emoji-domein-kosten
emoji-domein-kosten

Onhandig

Dit gaat de wereld dus voorlopig nog niet veroveren, daar zijn emoji nog net niet groot genoeg voor. Het helpt ook niet dat je per se een .ws domein moet gebruiken, maar dat is de enige manier om langs internethoeders ICANN te komen, die het niet goed vinden dat mensen allerlei niet-standaard karakters gaan gebruiken voor websites. Het is eigenlijk ook een beetje een hack dat het überhaupt werkt, want eigenlijk is ❤❤❤.ws een andere manier om het echte adres xn--qeiaa.ws te schrijven. Allemaal niet ideaal dus, maar het kan.

Coca-Cola was één van de eersten die zo’n adres gebruikte voor een marketingcampagne vorig jaar, maar het zou zomaar kunnen dat we straks meer en meer emoji-adressen te zien krijgen die we moeten onthouden. We zien het al helemaal gebeuren. Voice-over: “ga voor meer informatie naar hartje-smiley-voetbal.ws!” Nee, dat gaat hem inderdaad niet worden, maar voor printadvertenties zou het wel interessant kunnen zijn. We zullen zien of het gemak waarmee je een emoji-domein kunt krijgen verschil gaat maken in hoe veel ze gebruikt worden.

[Afbeelding © ❤❤❤.ws]

...

Verder lezen over Online Marketing

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming