Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Het luxe merk Balenciaga heeft pas een nieuwe tas op de markt gebracht. Hij is blauw. En groot. En duur: 1970 euro duur. Al snel realiseerde zich iemand dat die wel verdacht veel leek op de typische IKEA-tassen die je daar voor een euro kunt meenemen.
Dat was natuurlijk reden genoeg voor het internet om al te beginnen met de grapjes over hoeveel extra je moest betalen voor het merk en meer dingen in die trant.
De tas in kwestie is inmiddels al van de site van Balenciaga verwijderd. Slim, want IKEA is ook niet gek en die hebben een hele inhaak-campagne bedacht om het merk (of in elk geval de tas) belachelijk te maken. Deze Facebook post gaat er al hard in met de tagline “3000 times more affordable”.
De onderstaande omschrijving van de originele tas en waar je ‘m aan herkent (een leuke spoof van hoe grote merken dat vaak ook doen met neptassen) gaat nog even door op het concept. Ze hebben hiervoor de hulp ingeroepen van ACNE, een creatief bureau uit Stockholm.
Jammer
Vermoedelijk gaat Balenciaga de grote blauwe tas maar uit het assortiment halen, want hoe ze het ook wenden of keren: als je met zo’n ding over straat gaat is de kans groot dat je ongeveer dezelfde reacties krijgt als op het net: “naar de IKEA geweest?” Jammer voor de bedenkers, maar dat krijg je als je nooit zelf naar de IKEA hoeft.
[Afbeeldingen © IKEA/ACNE]
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Ikea
Marketing01.09.2024
IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting
Online27.08.2024
IKEA test een eigen marktplaats voor gebruikte meubels
Marketing10.06.2024
IKEA rekruteert Roblox-spelers als virtuele medewerkers
Gadgets29.04.2024
IKEA komt met een thuiswerkplek die ook echt handig is
Gaming16.04.2024
Het nieuwe gamingmeubel van IKEA klap je gewoon weg
Gadgets10.11.2023
Led-strips: 5 x leuke dingen waarvoor je ze kunt gebruiken
Nieuws27.07.2023
IKEA bestaat 80 jaar: 8 bijzondere wetenswaardigheden
Online03.05.2023