De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Stockfoto’s. Flauwe meuk. Neppe shit. Als er iets niet authentiek is, dan zijn het wel stockfoto’s en -video’s. Die hebben dus niets te zoeken in een moderne contentstrategie, zeggen ze bij Fresh Bridge.
Het digitale marketingbureau is er zo op tegen, dat ze zelfs de hele maand oktober hebben uitgetrokken om slechte stockfoto’s en -video’s onder de vlag van #Stocktober ludiek te kakken te zetten.
Als een merk een product of dienst wil aanbieden gaat het om het verhaal, de lifestyle en de emotie. Bij die beleving horen foto’s en video’s die de insights van een merk of het verhaal daarachter als uitgangspunt hebben. Stockmedia heeft dat nooit en is daarmee altijd een soort van compromis op kwaliteit en effectiviteit.
Roderick Cremers, oprichter en eigenaar van Fresh Bridge, gelooft er daarom niet in. “We zien merkwaarden als ‘echt’, ‘persoonlijk’ en ‘authentiek’ die vervolgens ondersteund worden door stockfoto’s of -video’s. Dat kan niet.”
Als je iets nodig hebt, moet je het dus zelf (of met partners) maken. Dan zijn ze áltijd écht en sluiten ze goed aan bij het verhaal. Daarbij is het ook belangrijk om je te realiseren als merk dat je social content altijd concurreert met de berichten van familie en vrienden op de tijdlijn van je doelgroep. Niemand wilt tussen vakantiefoto’s en babykiekjes ineens een gesponsord bericht met een stockfoto tegenkomen.
Daarom dus Stocktober. Bij Fresh Bridge op kantoor heeft iedereen zich kostelijk vermaakt met het (na)maken van de meest onbedoeld hilarische stockfoto’s. Cremers: “Om een statement te maken. Natuurlijk is er verschil in stockfotografie en zijn er ook mooi vormgegeven beelden te koop. Maar dat maakt ze nog niet authentiek.”
Met de actie hoopt Fresh Bridge dat er wat meer nagedacht wordt over stockfotografie. Stockfoto’s zijn niet effectief, en zowel merken als consumenten weten beter en zouden meer mogen verwachten.
Totdat iedereen wakker is geworden blijft het bij het bedrijf gewoon elk jaar Stocktober. Wil je nog meer zien? Dan kun je terecht op de Facebookpagina van Fresh Bridge.
[Afbeeldingen © Fresh Bridge]
Verder lezen over Dialoogmarketing
Marketing10.03.2023
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022
Technology17.05.2021
Alles over de nieuwe telecommunicatiewet die per 1 juli ingaat
Opt-in of opt-out?DC Business25.03.2020
Zo maak je een mooie marketing beursstand
Denk strategisch na bij het plannen van uw kraam op een beursSocial Media15.10.2018
Webcare op Twitter in Nederland is nog niet je van het
Onderzoek Digital Wizards vindt nog wel wat issuesMarketing10.01.2015
Dialogue Marketing Awards 2015 voor Air Miles en UPC
Richard Brandhorst is Dialogue Marketeer of the Year & Annefloor Samsom Dialogue Marketing Talent of the Year!Marketing28.11.2014
De nominaties voor de Dialogue Marketing Awards 2015
Marketing22.09.2014
De sprekende waterfontein
Marketing03.10.2013
Nomineer: Dialogue Marketeer en het Dialogue Marketing Talent van het jaar 2014
Verder lezen over Fotografie
Technology10.10.2024
NASA-astronaut deelt adembenemende video van het noorderlicht
Social Media02.07.2024
Straks heb je elke dag een originele profielfoto op WhatsApp
Social Media02.07.2024
Instagram noemt zijn AI-labels anders door boosheid gebruikers
Mobile06.06.2024
Leica’s nieuwe app is voor wie de oude cameralook terugwil
Social Media02.06.2024
De voordelen en nadelen van foto’s maken van je eten
Mobile30.05.2024
Keukenhof en Samsung samen voor magische ‘Night at Keukenhof’
Online27.05.2024
5 manieren om Google Foto’s snel op te ruimen
Mobile19.05.2024
30 grappige dierenfoto’s die kans maken op de Comedy Pet Awards 2024
Verder lezen over Online Advertising
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024
Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting
Advertising25.06.2024
AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads
Video29.05.2024