De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Wanneer je adverteert op Facebook doe je dit vaak om bepaalde doelen te behalen, zoals bijvoorbeeld het verhogen van verkeer naar jouw webshop of website.
Maar om op de juiste manier te adverteren moet je natuurlijk wel weten hoe effectief je advertentie is in het behalen van de gestelde doelen. Daarom verandert Facebook nu de definitie van ‘Kosten per klik’ (CPC).
Er wordt vanaf nu enkel klikken naar de website of app geteld, niet meer hoe vaak de advertentie leuk gevonden is, hoe vaak deze gedeeld is of hoeveel reacties er zijn.
Een update die adverteerders moet helpen bij het beter begrijpen van de effectiviteit van advertenties. In de komende weken zal deze verandering doorgevoerd worden in Ads Manager en Power Editor.
In deze blogpost geeft Facebook meer inzicht over deze verandering.
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024