Advertising02.07.2016

Deze 12 advertenties van sigaretten zouden nu verboden zijn


Roken is enorm schadelijk voor je gezondheid. Het vergroot de kans op onder andere longkanker en hart- en vaatziekten. Nu denk je misschien: ‘dat weet toch iedereen wel’. Ja, dat klopt, maar dat is wel eens anders geweest.

De Stanford School of Medicine’s doet al tien jaar onderzoek naar de manier waarop geadverteerd werd voor tabakswaren. Inmiddels is adverteren voor deze verslavende middelen verboden, maar de school heeft een aantal schokkende advertenties van de afgelopen jaren verzameld. Denk hierbij aan baby’s met sigaretten tot teksten als ‘sigaretten zijn als vrouwen, de beste zijn dun en rijk’. De meest schokkende voorbeelden hebben we voor jou op een rijtje gezet! Je kunt je nu niet meer voorstellen dat er ooit op deze manier is geadverteerd. Bizar!

<em>Bron: Stanford School of Medicine<\/em>
Bron: Stanford School of Medicine
<em>Bron: Silva Thins\/Stanford School of Medicine<\/em><em><\/em>
Bron: Silva Thins/Stanford School of Medicine
<em>Bron: Lucky Strike\/Stanford School of Medicine<\/em>
Bron: Lucky Strike/Stanford School of Medicine
<em>Bron: Stanford University<\/em>
Bron: Stanford University
<em>Bron: Tipalet\/Stanford School of Medicine<\/em>
Bron: Tipalet/Stanford School of Medicine
<em>Bron: Lucky Strike\/Stanford School of Medicine<\/em>
Bron: Lucky Strike/Stanford School of Medicine
<em>Bron: Virginia Slims\/Stanford School of Medicine<\/em>
Bron: Virginia Slims/Stanford School of Medicine
<em>Bron: Stanford University<\/em>
Bron: Stanford University
<em>Bron: Marlboro\/Stanford School of Medicine<\/em>
Bron: Marlboro/Stanford School of Medicine
<em>Bron: Stanford University<\/em>
Bron: Stanford University
<em>Bron: Stanford School of Medicine<\/em>
Bron: Stanford School of Medicine
<em>Bron: Stanford University<\/em>
Bron: Stanford University
Sophie de Kok

Sophie studeert Journalistiek in Tilburg. Ze is dol op sushi en notitieboekjes. Ze schrijft het liefst over Kickstarter campagnes en blogt voor DutchCowboys, StyleCowboys en Travelvalley

...

Verder lezen over Reclame

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten