Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Een goede slogan verzinnen is heel lastig. Niet iedereen stoot op goud als ze een pakkende samenvatting van hun bedrijf verzinnen. Voor elke ‘Bloemen houden van mensen’ of ‘even Apeldoorn bellen’ heb je een ‘wat ik onder geen enkele voorwaarde doe is een grote boodschap zonder V.I.Poo’. Er zijn weinig momenten waarop dat duidelijker wordt als verkiezingen van de beste slogan, zeker als ze gekaapt worden door de trollen. Daarom is ‘Wij van Wc-een adviseren Wc-eend’ officieel de beste slogan ooit in Nederland. Bedankt, internet.
Suske en Wiske en de slechte slogan
Er zijn ook genoeg verkiezingen voor slechtste reclame, meest irritante spokesperson en natuurlijk de algemene ‘slechtste slogan’ die de meest waardeloze bedrijfs- en reclameslogans beoordelen op sloganverkiezing.nl met een tienkoppige jury voor wie taal zeg maar helemaal hun ding is. De verkiezing liep tot deze week en we hebben een winnaar:
Local Heroes in Utrecht is dus het ergst. Maar ze zijn niet alleen: geen verkiezing zonder een top tien natuurlijk. Dit zijn de tien aller-, allerergste slogans die in Nederland te vinden waren dit jaar.
- Zit je haircut (hairsalon en barber Local Heroes, Utrecht)
- Your shit is my food! (loodgietersbedrijf L.P. Reith, Den Haag)
- Tiet voor een goede BH (lingeriewinkel Hullegie, Epe)
- Linger OG Makelt het voor elkaar! (makelaar Linger OG, Amsterdam)
- Wie niet horren wil moet maar voelen (Horrenpartners hordeuren, Lonneker)
- We’re full of crêpe! (mobiele foodtruck Creppies, Vlaardingen)
- Food to Thai for! (Thais restaurant Thai from Sky, Amstelveen)
- Wij spelen open taart (Strik Patisserie, Nijmegen)
- Aad Kentie. Wie kentie niet?! (koffie- en snackcorner Aad Kentie, Rotterdam)
- Zaag u niet uit de naad. Wij zagen alles op maat (houthandel Van Straalen, Utrecht)
Best grappig
Eerlijk? Er zijn toch een aantal glimlachen en proestjes ontsnapt bij het bekijken van de top tien en ondanks dat ze allemaal inderdaad geen prijs winnen voor innovatief denken over slogans zijn de meesten gewoon semi-grappige woordspelingen die ongeveer 99% van de bevolking maakt. Iedereen houdt van woordgrappen, ook al zijn ze officieel niet sjiek bevonden door de hoeders van de humor.
De bedrijven in kwestie zullen er in elk geval vast net zo hard om moeten lachen als toen ze hun slogan bedacht hebben. Ze verdienen een andere prijs: die voor moed, dat ze hun half bezopen grapje doorgezet hebben tegen beter weten in. De meesten van ons lachen gewoon mee. Oprecht gefeliciteerd dus!
[Afbeelding © photographee.eu – Fotolia]
Verder lezen over Award
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Gaming03.10.2024
De beste Nederlandse game van het jaar is uitgeroepen
Nieuws16.09.2024
Dronken wormen en dode vissen: de Ig Nobelprijzen zijn uitgereikt
Entertainment12.09.2024
8 momenten van de MTV VMA’s 2024 die je niet wil missen
Entertainment08.09.2024
SNL, Fallout: dit zijn de winnaars van de Emmy’s voor Creative Arts
Online04.07.2024
De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle
Online29.05.2024
Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar
Mobile19.05.2024
30 grappige dierenfoto’s die kans maken op de Comedy Pet Awards 2024
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023