De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Obesitas, een welbekend begrip en een steeds terugkerend onderwerp in het dagelijks leven. Het drinken van frisdrank wordt wel gezien als één van de grootste boosdoeners van overgewicht. Frisdranken bevatten veel suikers en zijn daardoor erg calorierijk. Coca Cola maakt tegenwoordig ook steeds meer reclame voor de light of zero variant, maar ook deze schijnen niet goed voor je te zijn en vergroten in sommige gevallen juist de kans op het krijgen van obesitas. Risico’s van overgewicht zijn onder andere een grotere kans op het ontwikkelen van diabetes, een hoog cholesterol en een hoge bloeddruk. Daarnaast tasten de zuren in frisdranken je tandglazuur aan.
Maar ondanks alle risico’s en verhalen is en blijft cola een populair product en Coca Cola een populair merk. Toch is er een manier gevonden om vanuit de kant van de producent het probleem aan te pakken. Een reclame die je echter nooit op televisie zult zien. Bekijk de video en zie de omgekeerde wereld van advertising voor Coca Cola.
Verder lezen over Coca-Cola
Coffee corner08.02.2024
The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken
Metaverse05.04.2022
Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse
Cola met een Byte?Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws29.01.2021
Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?
Nieuws08.10.2019
Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic
Marketing06.06.2019
Niet recyclen? Dan hoef je ook geen Coca-Cola te drinken!
Marketing13.07.2017
Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde
van de top 20 foodmerkenCoffee corner07.03.2017