Advertising09.11.2021

​De nieuwe manier van online B2B leadgeneratie


Herken je dat? Die noodzaak om leads te genereren, het vervolgens uitbesteden en een overload aan verkeerd gekwalificeerde leads binnenkrijgen?

Erg herkenbaar, en dat is nou juist de problematiek van de huidige B2B leadgeneratie. Tal van organisaties profileren zich als dé oplossing voor het genereren van nieuwe leads. En laten we eerlijk zijn, dat valt vaak tegen.

Waar kies je tegenwoordig als organisatie voor? Je hebt leads nodig maar ergens weet je ook dat koud bellen nu echt voorbij is. Geen paniek, in dit artikel ga ik je dat haarfijn uitleggen.

Is er zoiets als een snelle oplossing?

Laat ik het voor eens en altijd duidelijk maken, een quick fix kost je de kop binnen leadgeneratie. Waarom zeg ik dat? Er is zoals bij iedere vorm van leadgeneratie, marketing of sales veel tijd en aandacht nodig. Als je zelf al niet in staat bent om jouw doelgroep te vinden en te benaderen, waarom zouden externe organisaties dit dan wel kunnen? Jij weet immers het beste wie jouw ideale klanten zijn.

Waar gaat het vaak fout bij sales?

Maar als dit probleem zo duidelijk is, waarom kiezen veel organisaties daar dan toch voor? Heel simpel, een gebrek aan alternatief. En dan bedoel ik niet andere manieren van klantenwerving zoals marketing, of offline sales activiteiten. Nee, een gebrek aan goede kwalitatieve leads om op te volgen door sales.

Sta je open voor verbetering in het genereren van leads?

Ik kan nog pagina’s doorgaan over de problematiek, laten we dat juist niet doen en naar oplossingen kijken. Laat ik vooropstellen dat ik iedere organisatie prijs die dan ook iets heeft gedaan met leadgeneratie. Gefeliciteerd, je hebt je eerste stap gezet. Het is aan jou de keus of je met één been erin blijft staan of de uitdaging aangaat. Vind je het wel prima hoe het nu is? Dan raad ik je aan om niet verder te lezen. Maar wil je iets veranderen en verder groeien met je bedrijf, dan neem ik je mee in een nieuwe moderne manier van B2B leadgeneratie. Wil je meer leads, meer klanten? Dan zal er intern een verandering moeten plaatsvinden.

Is het iets voor mij?

Voor we het gaan hebben over een nieuwe manier van klantenwerving, vertel ik je eerst of jouw organisatie er iets uit gaat halen. Daar heb ik drie criteria voor:

  1. Zit je doelgroep op LinkedIn?
  2. Ben je bereid om je oude werk en denkwijze aan te passen omtrent leadgeneratie?
  3. Heb je behoefte aan nieuwe leads?

Is het antwoord ja? Mooi dan heb je de eerste stap gezet om te groeien.

Tip voor de lezer!

Via de link: Booleantool kun je gratis toegang krijgen tot een tool om een uitgebreide doelgroepselectie te maken op LinkedIn. Via deze tool is het mogelijk om jouw droom klanten gemakkelijk via LinkedIn te selecteren en de ongewenste doelgroep uit te sluiten.

Wat is het geheim van leadgeneratie?

De oplossing ligt dichterbij dan je denkt. Namelijk zelf leads genereren. Huh? Zal je denken. Ja, toch is het zo: zelf leads genereren en zelf opvolgen. Hoe kan je dat gaan doen? Simpel, met de juiste kundigheid en tools binnen jouw organisatie.

Hoe kan ik dit toepassen?

Laat ik het nu echt over de oplossing hebben. Afgelopen jaar hebben we onderzoek gedaan naar de behoefte van de leadgeneratie markt. We kwamen erachter dat veel organisaties het genereren van leads uitbesteden aan derde partijen. Dit vonden wij onwijs zonde omdat de kundigheid en tools van dergelijke organisaties ook door de eigen medewerkers toegepast kan worden.

Om deze reden hebben wij het afgelopen jaar de focus gelegd op het efficiënter en effectiever optimaliseren van B2B sales funnels. Om van meer toegevoegde waarde te zijn voor onze klanten zorgen wij dat onze kundigheid en tools worden geïmplementeerd binnen de organisatie middels een op maat gemaakt implementatietraject. Dit doen wij via het platform LinkedIn.

De implementatietrajecten worden vervolgens ondersteund aan de hand van slimme digitale tools. De aanpak bestaat uit drie onderdelen. Het uitvoeren van een uitgebreide doelgroepselectie (define), dit doen we aan de hand van een eigen ontwikkelde tool. Deze techniek is niet alleen interessant om relevante leads mee te genereren maar ook om een marktverkenning mee toe te passen. Na de doelgroepselectie stel je de berichtgeving op dat bestaat uit maximaal 300 tekens (communicate). De combinatie tussen de doelgroepselectie en de kwaliteit van je berichtgeving kan het verschil betekenen tussen een conversieratio van 10% en 20%. Om de effectiviteit in de berichtgeving te optimaliseren passen wij in de implementaties onze ‘best practices’ toe om de berichtgeving efficiënter en op maat te implementeren. Als laatste stap zorg je ervoor dat het benaderen van de doelgroep sneller en effectiever gaat. Dit doen wij middels een softwarepartner. De praktijk leert dat onze klanten met een tijdsbestek van één tot twee uur per week, drie tot vijf relevante afspraken realiseren.

Hoe kom je in contact?

Hebben wij je warm gemaakt met onze onderscheidende aanpak? Neem een kijkje op de website van SalesHackrs.

[Fotocredits – tashatuvango © Adobe Stock]

...

Verder lezen over Bedrijven

Waarom SEO ook belangrijk is als je een klein bedrijf hebt

Stel je voor, je runt een broodjeszaak of een sportschool. Lekker lokaal, waardoor je vrienden en kennissen kunt optrommelen om naar jouw zaak te komen. Nu is dat altijd een goed idee en mond-tot-mond-reclame kan ver komen, maar je kunt eigenlijk niet zonder het internet. Misschien associeer je een lokale winkel op de straathoek niet zozeer met het grote wereldwijde web, maar het is toch wel verstandig om dat wel te doen.

Search22.11.2024

Waarom SEO ook belangrijk is als je een klein bedrijf hebt

4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt

Een verjaardag, een babyshower, een huwelijk, een tijdelijke oefenzaal met je koor, een zakelijke bijeenkomst: er kunnen talloze redenen zijn om een zaaltje te huren. Het is vaak best een overweging, want het kost geld en er is veel mogelijk. Zo zorg je dat je er geen hoofdpijn van krijgt, maar vooral van profiteert. Dit zijn 4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt.

Lifestyle20.11.2024

4 dingen om op te letten als je een zaaltje huurt

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

Het kabinet heeft voor 2025 plannen voorgesteld om de regeldruk voor mkb-bedrijven te verlagen. Doel is dat ondernemers meer tijd hebben voor het ondernemerschap, innovatie en digitale ontwikkeling. Deze tijd is hard nodig voor de digitale ontwikkeling van ondernemers en hun bedrijven.

Technology18.11.2024

Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering

gebrek aan kennis en expertise
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024

Hun cloudtechnologie voor bedrijven in de hospitalitysector resulteerde in een ongekende groei voor Mews – en dit is nog maar het begin. Nadat het bedrijf begin 2024 de unicorn-status behaalde, is Mews nu uitgeroepen tot het snelst groeiende bedrijf van Nederland, zo blijkt uit onderzoek van Erasmus Centre for Entrepreneurship. 

Nieuws06.11.2024

Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024

Winnaar van de Top 250 Golden Scaler Award
5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf

Post is door e-mail iets minder belangrijk geworden voor privépersonen, maar voor bedrijven is het nog steeds belangrijk. Nu is dat al een reden om te kiezen voor een zakelijk postadres, maar er zijn meer voordelen die kleven aan zo’n adres.

DC Business11.10.2024

5 voordelen van een zakelijk postadres voor je bedrijf

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Backbase, de ontwikkelaar van het Engagement Banking Platform, opende vandaag zijn wereldwijde hoofdkantoor aan de Oosterdoksstraat 114 in Amsterdam. Deze verhuizing is meer dan alleen een adreswijziging; het is een nieuwe stap voorwaarts in de missie van het bedrijf om bankieren opnieuw vorm te geven en de klant centraal te stellen.

DC Business07.10.2024

Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam

Pas op: Google pakt bedrijven met nepreviews op Google Maps

Logisch dat bedrijven die snel willen groeien naar bots of mensen stappen die nepreviews bieden, maar die kunnen daarmee beter stoppen.

Search26.09.2024

Pas op: Google pakt bedrijven met nepreviews op Google Maps

Flintfox lanceert snelle real-time pricing engine nu ook voor SAP-klanten

Flintfox, een specialist in intelligent prijs- en kortingsbeheer, heeft onlangs de lancering van Flintfox voor SAP aangekondigd. Deze nieuwe applicatie vereenvoudigt en versnelt complex prijsbeheer voor SAP-gebruikers met een snelle real-time pricing engine.

DC Business23.09.2024

Flintfox lanceert snelle real-time pricing engine nu ook voor SAP-klanten

Verder lezen over Online Marketing

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.

Marketing11.11.2024

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert