Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Marketeers zijn al in Carmel aan het duiken, de nieuwe virtual reality browser die Facebook op haar Oculus Connect conferentie aankondigde. De browser was redelijk ondergeschikt aan de grote aankondigingen van het evenement, maar is wel een belangrijke ontwikkeling voor merken. Ford heeft bijvoorbeeld al een 360-graden video verhaal klaar dat kijkers meeneemt naar een wereldberoemde race om zo binding te creëren met haar klanten, een goed voorbeeld van hoe een merk een verhaal kan vertellen in VR.
Prioriteit
“Merken zijn zeker bezig met virtual en augmented reality”, zo zegt Noah Mallin, hoofd social bij MEC in de VS. “Mark Zuckerberg heeft heel duidelijk gemaakt dat het een prioriteit is voor Facebook, dus moeten wij het ook heel serieus nemen.” Facebook’s overname van Oculus is slechts het begin van de grote rol die Zuckerberg aan VR heeft toegedicht, dus wie er nu bij is hoeft straks niet nog met achterstand te beginnen.
Geen apps
Het grote voordeel van een gestandaardiseerde browser is dat je niet voor elke ervaring een aparte app nodig hebt en daarmee zou het veel makkelijker worden om een VR-site te maken en hoeft er dus niks gedownload te worden. Het zal de technologie veel bereikbaarder maken en met de legio VR-hardware waaruit consumenten kunnen kiezen (onder andere Google’s Daydream, de goedkope Gear VR en alle concurrentie daarvan) is de doelgroep ook steeds groeiende.
Leiders gevraagd
“Het is nu wachten totdat een grote retailer zijn e-commerce in VR gaat doen, voor de ‘echte’ shopping-ervaring” aldus Mallin. Natuurlijk is het wel nog even afwachten totdat Carmel echte vormen gaat aannemen, maar de mogelijkheid om zonder download van een aparte app consumenten te kunnen bereiken, met een merk als Facebook dat het aanduwt is te mooi om er nu niet al over na te denken.
Nieuwe soorten advertenties
Ook wist Mallin te vertellen dat er al ontwikkelingen gaande zijn om het type advertenties in dit soort omgevingen te standaardiseren, inclusief games in VR. Dat gaat dan niet alleen maar om echte advertenties die je ziet, maar ook zaken als product placement zouden geautomatiseerd kunnen worden zodat games in VR net zoals ze nu roulerende advertenties hebben ook bepaalde producten in hun games kunnen hebben, afhankelijk van wie de rekening betaalt.
Het is nog kort dag, maar er is met de ontwikkelingen van de 3D-omgevingen waar consumenten zich binnen bewegen weer werk aan de winkel voor marketeers en merken die zich willen profileren. Het schept in elk geval weer kansen om mensen te bereiken die niet vies zijn van technologie en dus doorgaans invloed hebben op wat diegenen om hun heen doen. En als je de influencers hebt…
Verder lezen over Browser
Cybercrime11.10.2024
Het allerbelangrijkste gereedschap van cybercriminelen is JOUW browser!
Gebruik daarom liever apps op tablets of smartphones voor de allergevoeligste gegevensOnline07.08.2024
Apple-browser Safari introduceert oplossing voor een grote ergernis
Online15.12.2023
Browser krijgt een paniekknop: heel handig voor stiekemerds
Online18.10.2023
Chrome verbetert je tikfouten nu alvast in de URL
Online19.05.2023
10 tips en tricks voor Chrome
Cybercrime19.12.2022
Webbrowsers: permanent kwetsbaar voor malafide betaalverzoeken
Gebruik browsers alleen voor browsing... nooit om mee te betalen!Online22.11.2022
Radiostations kun je ook prima online in de browser luisteren
Online30.09.2022
8 handige extensies voor de Chrome-browser
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Verder lezen over Online Marketing
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Marketing19.06.2024
Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming
Verder lezen over Virtual Reality
Video07.10.2024
Apple maakt short voor Vision Pro waardoor je naar adem hapt
Gadgets25.09.2024
Meta presenteert zijn eerste augmented reality-bril Orion
Technology23.08.2024
Meta stopt met zijn concurrent voor Apple Vision Pro
Gadgets24.06.2024
Augmented reality-bril van Apple komt nog lang niet
Technology13.05.2024
De nieuwste augmented reality-bril is een heel gewoon montuur
Lifestyle29.04.2024
Exploring Porna: De kunst van het verleiden in beeld gebracht
Metaverse27.04.2024
Meta verliest elke maand weer miljarden euro’s door virtual reality
Gadgets23.04.2024