Tedje is blogger voor Stylecowboys, Dutchcowboys en Travelvalley. Verder is ze tekstschrijver bij Red Banana. Ze is film- en serieverslaafd en houdt van lekker eten, reizen en beauty.
Iedere maand worden er een heleboel reclames gemaakt. De ene nog irritanter dan de andere, maar er zitten af en toe ook hele grappige reclames bij en reclames die je echt bijblijven. Wij zetten de 10 best bekeken reclamefilmpjes van YouTube van afgelopen maand voor je op een rijtje.
In de filmpjes zien we verschillende beroemdheden voorbij komen: Cristiano Ronaldo, Cookie Monster uit Sesamstraat en rapper Lil Wayne. Deze celebs kwamen geen van allen op nummer 1 te staan. Die plek kreeg P&G’s Always. Kijk je mee naar de tien beste reclames van afgelopen maand?
10. McDonald’s McCafe
De originele video werd ruim 2 miljoen keer bekeken, maar hieronder is de versie met Engelse ondertiteling toegevoegd. Wel net zo handig, behalve als je de Taiwanese taal begrijpt dan. Bekijk hieronder de emotionele en ontroerende reclame van McDonald’s!
9. Barbie Spy Squad Recreation
Deze reclame van Barbie Spy Squad Recreation kreeg afgelopen maand 2,1 views op YouTube. Barbie komt in actie!
8. Our Principles PAC
‘Real Donald Trump quotes about women’. Vrouwen lezen quotes voor die Donald Trump over vrouwen heeft gezegd in het verleden. Bizar! Deze video werd 3,2 miljoen keer bekeken.
7. Cristiano Ronaldo
We schreven al eerder over wat er gebeurt als Cristiano Ronaldo op een terras gaat zitten en een kop thee bestelt. Hij wordt continu aangesproken en mensen willen met hem op de foto. Maar het was voor een goed doel. Even schaamteloze promotie maken voor zijn eigen lijn koptelefoons in samenwerking met ROC Live Life Loud. De video werd ruim 4 miljoen keer bekeken.
6. Under Armour – Michael Phelps
Deze commercial met de Amerikaanse zwemmer Michael Phelps werd afgelopen maand 4,8 miljoen keer bekeken. Een hele vette reclame van Under Armour waarin je ziet hoe zwaar het trainingsschema is van Phelps. It’s what you do in the dark that puts you in the light.
5. Walt Disney World
Een hele bijzondere reclame van Disney Parks over de Mansfield familie. Shaylee is doof en ze stond versteld toen Tinkerbell en Minnie Mouse zich in gebarentaal voorstelden! De video werd in maart 4,8 miljoen keer bekeken, maar de teller staat inmiddels al op ruim 5 miljoen.
4. iPhone 6s Timer
Cookie Monster gebruikt ook Siri! Apple werkt samen met Cookie Monster voor de nieuwste campagne rondom de hands-free functie van Siri op de iPhone 6s. Deze video werd afgelopen maand 8,1 miljoen keer bekeken en de teller staat inmiddels op 9,6 miljoen views.
3. Samsung Galaxy S7
Wat gebeurt er als je een fles champagne leegschenkt op een Samsung Galaxy S7? Lil Wayne staat er versteld van. Whaaaaaat!? Heel cool dat Samsung Lil Wayne gestrikt heeft voor deze video. In maart werd de video 8,6 miljoen keer bekeken, maar op moment van schrijven staat hij op 11 miljoen.
2. DU Group
Een aankondiging voor earth hour dat op 19 maart plaatsvond. De video werd op YouTube 9,8 miljoen keer bekeken. De teller staat inmiddels al bijna op 12 miljoen. Wat mij betreft een verrassende nummer twee!
1. Always #likeagirl
Always speelde in op de trend van emojis. De video gaat over gender problemen in de standaard set met emojis. Waarom zijn er alleen maar emojis met sportende mannen en vrouwen die hun nagels doen? De reclame werd 18,1 miljoen keer bekeken.
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersVerder lezen over YouTube
Video13.11.2024
YouTube wordt een deejay en gaat muziek aan elkaar mixen
Online06.11.2024
Veel computer-influencers zijn weinig meer dan pseudo-experts
Video18.10.2024
YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Video04.10.2024
Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts
Video20.09.2024
Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder
Social Media19.09.2024
YouTube wordt met Communities nu echt een social medium
Artificial Intelligence06.09.2024