Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Coca-Cola heeft een nieuwe manier van advertising bedacht: in de Verenigde Staten hebben ze een drinkable campagne opgezet. Een hele nieuwe ervaring in advertisingland.
Een team van ingenieurs is samen gaan zitten om te kijken wat ze kunnen ontwikkelen voor Coca-Cola. Daar is uiteindelijk de huidige campagne uit ontstaan.
Zodra een Amerikaan een commercial van Coca-Cola voorbij ziet komen, kan hij deze gaan Shazammen. Er wordt dan virtueel een glas vol geschonken op je smartphone. Zodra het glas vol is, ontvang je een barcode waarmee je een gratis flesje Coca-Cola zero kunt halen bij een winkel bij jou in de buurt.
De campagne is niet alleen beschikbaar voor tv, maar ook voor radio, grote evenementen en geprinte media. Amerikanen kunnen via hun telefoon doen alsof ze uit een flesje cola drinken. Bijvoorbeeld in een winkelcentrum hangen billboards waar dat mee mogelijk is. Zodra het flesje leeg is, ontvangen ze een barcode.
Coca-Cola heeft deze nieuwe vorm van advertising bedacht, omdat de meeste commercials wel laten zien hoe iets klinkt of eruit ziet, maar echt proeven lukte voorheen nog niet. Cola gaat het er echt om dat je goed proeft hoe de cola smaakt. Met deze nieuwe campagne laten ze de consument nu echt proeven hoe de cola smaakt.
Coca-Cola reageert zelf op deze campagne met; “next time you’re thirsty drink an ad!”
Benieuwd naar de campagne? Check het filmpje hieronder.
Fotocredit: Fotolia.com
Verder lezen over Coca-Cola
Coffee corner08.02.2024
The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken
Metaverse05.04.2022
Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse
Cola met een Byte?Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws29.01.2021
Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?
Nieuws08.10.2019
Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic
Marketing06.06.2019
Niet recyclen? Dan hoef je ook geen Coca-Cola te drinken!
Marketing13.07.2017
Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde
van de top 20 foodmerkenCoffee corner07.03.2017
Coca-Cola en Coca-Cola Zero koken: je schrikt van het resultaat
Verder lezen over Mobile Advertising
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Advertising13.02.2023
Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem
Mobile16.05.2022
Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties
Amerikaanse provider wil korting geven in ruil voor dienstenSocial Media17.09.2021
WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie
Straks niet alleen reclame, maar ook een bedrijvengids in de chat-appVideo18.06.2020
Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads
Advertising11.10.2018
Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door
Social Media18.04.2018