Advertising03.07.2015

Coca-Cola maakt dorstige advertenties


Innovatie in advertisingland!

Coca-Cola heeft een nieuwe manier van advertising bedacht: in de Verenigde Staten hebben ze een drinkable campagne opgezet. Een hele nieuwe ervaring in advertisingland.

Een team van ingenieurs is samen gaan zitten om te kijken wat ze kunnen ontwikkelen voor Coca-Cola. Daar is uiteindelijk de huidige campagne uit ontstaan.

Zodra een Amerikaan een commercial van Coca-Cola voorbij ziet komen, kan hij deze gaan Shazammen. Er wordt dan virtueel een glas vol geschonken op je smartphone. Zodra het glas vol is, ontvang je een barcode waarmee je een gratis flesje Coca-Cola zero kunt halen bij een winkel bij jou in de buurt.

De campagne is niet alleen beschikbaar voor tv, maar ook voor radio, grote evenementen en geprinte media. Amerikanen kunnen via hun telefoon doen alsof ze uit een flesje cola drinken. Bijvoorbeeld in een winkelcentrum hangen billboards waar dat mee mogelijk is. Zodra het flesje leeg is, ontvangen ze een barcode.

Coca-Cola heeft deze nieuwe vorm van advertising bedacht, omdat de meeste commercials wel laten zien hoe iets klinkt of eruit ziet, maar echt proeven lukte voorheen nog niet. Cola gaat het er echt om dat je goed proeft hoe de cola smaakt. Met deze nieuwe campagne laten ze de consument nu echt proeven hoe de cola smaakt.

Coca-Cola reageert zelf op deze campagne met; “next time you’re thirsty drink an ad!”

Benieuwd naar de campagne? Check het filmpje hieronder.

Fotocredit: Fotolia.com

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Coca-Cola

The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken

Zou jij een blikje Coca-Cola kopen wat je niet kunt opdrinken en dan ook nog eens voor een bedrag van meer dan 100 dollar. Rare vraag, raar idee, of toch niet want wat is er precies aan de hand in het Mexicaanse Chiapas?...

Coffee corner08.02.2024

The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken

Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse

Coca-Cola heeft vanaf nu een Byte. Geen bite, maar een Byte. Het colamerk komt namelijk met een frisdrank die in eerste instantie in het metaverse beschikbaar is, waarna het over een paar weken de oversteek maakt naar de...

metaverse05.04.2022

Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse

Cola met een Byte?
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken

Er begint een bijzondere boycot op gang te komen: voetballers op het EK voetbal die niets te maken willen hebben met grote frisdrank- of biermerken. Het begon allemaal met Christiano Ronaldo. Voor de eerste wedstrijd van...

marketing17.06.2021

Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken

Wat is er aan de hand?
​Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?

Op deze dag in 1892 gebeurde er iets groots voor Coca Cola. Het begon weliswaar in 1885 met de uitvinding van cola, maar het werd pas echt een bedrijf in 1892. It Atlanta, Georgia werd The Coca-Cola Company een feit. In...

Nieuws29.01.2021

​Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?

Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic

Coca-Cola heeft een eerste fles geïntroduceerd die deels van plastic uit oceanen en zeeën is gemaakt. Het gaat om een prototype van een plastic fles, waarvan het materiaal grotendeels vervaardigd is uit ingezameld en g...

Nieuws08.10.2019

Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic

Niet recyclen? Dan hoef je ook geen Coca-Cola te drinken!

Coca Cola lanceert haar zomercampagne met een bijzondere boodschap: "Don’t buy Coca-Cola if you don’t help us recycle". Met de campagne hoopt Coca-Cola consumenten bewust te maken van de noodzaak om te recyclen en...

marketing06.06.2019

Niet recyclen? Dan hoef je ook geen Coca-Cola te drinken!

Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde

De mediawaarde van van een merk is het resultaat van alle aandacht die een merk krijgt, zowel betaald als onbetaald: paid, owned en earned media bij elkaar. Van de top 20 foodmerken in Nederland genereert Coca-Cola de ho...

marketing13.07.2017

Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde

van de top 20 foodmerken
Coca-Cola en Coca-Cola Zero koken: je schrikt van het resultaat

Op Facebook kwam dit filmpje voorbij en daar heb ik toch wel even met open mond naar zitten kijken. Misschien is het voor jou oud nieuws, ik zie het voor het eerst. In twee verschillende pannetjes worden blikjes Coca-Col...

Coffee corner07.03.2017

Coca-Cola en Coca-Cola Zero koken: je schrikt van het resultaat

Verder lezen over Mobile Advertising

Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem

Vodafone, Telefonica, Orange en Deutsche Telekom (T-Mobile) zijn van mening dat consumenten mobiel nog niet genoeg bestookt worden met advertenties. Daarom gaan de vier telecomproviders samen een nieuw advertentiesysteem...

Advertising13.02.2023

Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem

Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties

In Amerika heeft een mobiele provider, Boost Mobile, het plan opgevat om klanten de mogelijkheid te geven (een deel van) hun mobiele rekening af te rekenen door het spelen van games en kijken naar advertenties. Nieuw is...

mobile16.05.2022

Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties

Amerikaanse provider wil korting geven in ruil voor diensten
WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie

Tientallen jaren was de papieren Gouden Gids dé bron voor iedereen die op zoek was naar een bedrijf in de buurt. Dat internet, en dan met name Google, die taak al lang heeft overgenomen moge duidelijk zijn. De papieren...

social media17.09.2021

WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie

Straks niet alleen reclame, maar ook een bedrijvengids in de chat-app
Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads

De populaire streamingdienst Spotify komt met een optie voor adverteerders om video-ads op het platform te plaatsen. De mogelijkheid is vanaf nu beschikbaar op Spotify Ad Studio, het self-service platform voor adverteerd...

Video18.06.2020

Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads

Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door

Tegen alle verwachtingen in heeft de implementatie van de General Data Protection Regulation (GDPR) dit jaar niet geleid tot een zichtbare negatieve impact op de omzet van programmatic advertising. De groei van de markt...

Advertising11.10.2018

Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door

Voor 14 dollar per maand geen advertenties op Facebook?

Facebook ligt onder vuur refererend aan het recente dataschandaal Cambridge Analytica. Mede hierdoor is de discussie over het inkomstenmodel in volle gang. Volgens een berekening van Amerikaanse media zou iedere gebruike...

social media18.04.2018

Voor 14 dollar per maand geen advertenties op Facebook?

Google Chrome past deze maand regels Coalition for Better Ads toe

Online uitgevers: opgelet! Later deze maand past webbrowser Google Chrome de regels voor bannerformaten van de Coalition for Better Ads toe. Wie een niet-toegelaten formaat gebruikt, loopt het risico dat geen enkele bann...

Advertising06.02.2018

Google Chrome past deze maand regels Coalition for Better Ads toe

Android apps mogen geen reclame meer op vergrendelscherm zetten

Google heeft de advertentieregels aangepast om een nieuwe manier van adverteren op toestellen met Android te stoppen: advertenties op je vergrendelscherm. Het is één ding om in een gratis app advertenties te tonen, maa...

mobile01.12.2017

Android apps mogen geen reclame meer op vergrendelscherm zetten