03.07.2015
Advertising

Coca-Cola maakt dorstige advertenties

By: Jeroen de Hooge

BlogAdvertising

Coca-Cola heeft een nieuwe manier van advertising bedacht: in de Verenigde Staten hebben ze een drinkable campagne opgezet. Een hele nieuwe ervaring in advertisingland.

Een team van ingenieurs is samen gaan zitten om te kijken wat ze kunnen ontwikkelen voor Coca-Cola. Daar is uiteindelijk de huidige campagne uit ontstaan.

Zodra een Amerikaan een commercial van Coca-Cola voorbij ziet komen, kan hij deze gaan Shazammen. Er wordt dan virtueel een glas vol geschonken op je smartphone. Zodra het glas vol is, ontvang je een barcode waarmee je een gratis flesje Coca-Cola zero kunt halen bij een winkel bij jou in de buurt.

De campagne is niet alleen beschikbaar voor tv, maar ook voor radio, grote evenementen en geprinte media. Amerikanen kunnen via hun telefoon doen alsof ze uit een flesje cola drinken. Bijvoorbeeld in een winkelcentrum hangen billboards waar dat mee mogelijk is. Zodra het flesje leeg is, ontvangen ze een barcode.

Coca-Cola heeft deze nieuwe vorm van advertising bedacht, omdat de meeste commercials wel laten zien hoe iets klinkt of eruit ziet, maar echt proeven lukte voorheen nog niet. Cola gaat het er echt om dat je goed proeft hoe de cola smaakt. Met deze nieuwe campagne laten ze de consument nu echt proeven hoe de cola smaakt.

Coca-Cola reageert zelf op deze campagne met; “next time you’re thirsty drink an ad!”

Benieuwd naar de campagne? Check het filmpje hieronder.

Fotocredit: Fotolia.com

Share this post