Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Dove komt met een nieuwe
reclamecampagne. Vrouwen krijgen de keuze om zichzelf ‘beautiful’ of ‘average’ te noemen. Bij het binnenlopen van een winkel krijgen vrouwen in San Francisco, Shanghai, Delhi, Londen en Sao Paulo de keuze om door twee deuren te gaan.
Naar aanleiding van een onderzoek wat Dove zelf heeft uitgevoerd bleek dat veel vrouwen zichzelf niet als ‘mooi’ of ‘knap’ willen omschrijven. Tachtig procent van de ondervraagden zei wel dat er iets knaps is aan haarzelf.
#ChooseBeautiful
Met deze campagne wil Dove de vrouwen erop wijzen dat ze er zelf voor kunnen kiezen om zich ‘beautiful’ te noemen. De campagne heet dan ook
#ChooseBeautiful.
Op Twitter roept deze nieuwe actie ook veel reacties op. Veel vrouwen vinden het een mooie boodschap en staan er ook helemaal achter. Met de hashtag
#ChooseBeautiful krijg je een lading aan tweets binnen en tweeten vrouwen van over de hele wereld mee.
Andere campagnes
De afgelopen jaren draaide veel campagnes van Dove om ‘normale’ vrouwen die ook gewaardeerd moeten worden en die ook ‘mooi’ kunnen zijn. Deze nieuwe #ChooseBeautiful-campagne sluit daar ook weer mooi bij aan.
Wat zou jij doen?
Kijk nu zelf naar het filmpje en je ziet echt dat het voor veel vrouwen moeilijk is om de keuze voor ‘knap’ te maken. Wat zou jij doen?
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023