Dove komt met een nieuwe
reclamecampagne. Vrouwen krijgen de keuze om zichzelf ‘beautiful’ of ‘average’ te noemen. Bij het binnenlopen van een winkel krijgen vrouwen in San Francisco, Shanghai, Delhi, Londen en Sao Paulo de keuze om door twee deuren te gaan.
Naar aanleiding van een onderzoek wat Dove zelf heeft uitgevoerd bleek dat veel vrouwen zichzelf niet als ‘mooi’ of ‘knap’ willen omschrijven. Tachtig procent van de ondervraagden zei wel dat er iets knaps is aan haarzelf.
Met deze campagne wil Dove de vrouwen erop wijzen dat ze er zelf voor kunnen kiezen om zich ‘beautiful’ te noemen. De campagne heet dan ook
#ChooseBeautiful.
Op Twitter roept deze nieuwe actie ook veel reacties op. Veel vrouwen vinden het een mooie boodschap en staan er ook helemaal achter. Met de hashtag
#ChooseBeautiful krijg je een lading aan tweets binnen en tweeten vrouwen van over de hele wereld mee.
De afgelopen jaren draaide veel campagnes van Dove om ‘normale’ vrouwen die ook gewaardeerd moeten worden en die ook ‘mooi’ kunnen zijn. Deze nieuwe #ChooseBeautiful-campagne sluit daar ook weer mooi bij aan.
Kijk nu zelf naar het filmpje en je ziet echt dat het voor veel vrouwen moeilijk is om de keuze voor ‘knap’ te maken. Wat zou jij doen?