Advertising12.04.2015

#ChooseBeautiful met Dove


Vrouwen durven zichzelf niet snel ‘knap’ te noemen, Dove wil ze daar een handje bij helpen

Dove komt met een nieuwe
reclamecampagne. Vrouwen krijgen de keuze om zichzelf ‘beautiful’ of ‘average’ te noemen. Bij het binnenlopen van een winkel krijgen vrouwen in San Francisco, Shanghai, Delhi, Londen en Sao Paulo de keuze om door twee deuren te gaan.

Naar aanleiding van een onderzoek wat Dove zelf heeft uitgevoerd bleek dat veel vrouwen zichzelf niet als ‘mooi’ of ‘knap’ willen omschrijven. Tachtig procent van de ondervraagden zei wel dat er iets knaps is aan haarzelf.

#ChooseBeautiful

Met deze campagne wil Dove de vrouwen erop wijzen dat ze er zelf voor kunnen kiezen om zich ‘beautiful’ te noemen. De campagne heet dan ook
#ChooseBeautiful.

Twitter

Op Twitter roept deze nieuwe actie ook veel reacties op. Veel vrouwen vinden het een mooie boodschap en staan er ook helemaal achter. Met de hashtag
#ChooseBeautiful krijg je een lading aan tweets binnen en tweeten vrouwen van over de hele wereld mee.

Andere campagnes

De afgelopen jaren draaide veel campagnes van Dove om ‘normale’ vrouwen die ook gewaardeerd moeten worden en die ook ‘mooi’ kunnen zijn. Deze nieuwe #ChooseBeautiful-campagne sluit daar ook weer mooi bij aan.

Wat zou jij doen?

Kijk nu zelf naar het filmpje en je ziet echt dat het voor veel vrouwen moeilijk is om de keuze voor ‘knap’ te maken. Wat zou jij doen?

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Campagne

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

Bijna iedereen heeft wel een antwoord als je hem vraagt wat hij of zij zou doen met 120 miljoen, maar niemand vraagt wat je nu doet om je een winnaar te voelen. Wat als je dat wel doet?

Entertainment04.06.2024

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief