Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
“Frietjes!” McDonald’s heeft een billboard gemaakt waar niks op staat, maar wel iets ín staat. Het idee is dat je aan de billboard kunt ruiken om zo aan de geur te herkennen dat je met McDonald’s te maken hebt. Een opmerkelijke marketingcampagne die zeker ‘outside the Happy Meal-box’ is, maar tegelijkertijd wat verbaast.
Daar zit een luchtje aan
McDonald’s heeft een enorm herkenbare geur. Zelfs uren nadat iemand zijn bekende fritessaus heeft gegeten kun je dat nog steeds ruiken. Vandaar dat het niet gek is dat McDonald’s iets doet met zijn geur, alleen is het de vraag: is het echt een lekkere geur? Hangt er in een McDonald’s niet juist een wat zurige geur, in tegenstelling tot bijvoorbeeld in een snackbar waar ook friet en snacks worden gebakken? Een korte rondvraag bevestigt het: De Mc ruikt niet zo lekker.
Je ziet in de ‘Smells Like McDonald’s’-reclame ook niemand zeggen dat hij of zij de geur lekker vindt. Alleen de voice-over noemt het een ‘delicious smell’, un deze reclame die zich afspeelt in ons eigen land, waar McDonald’s op meerdere plekken een billboard heeft neergezet, waaronder in Utrecht. Is het een iconische geur? Zeker. Maar is het inderdaad een goede advertentie voor het fastfoodbedrijf? Het is leuk bedacht, en past in de andere gekke dingen die het heeft gedaan (zoals zwerfafval-juwelen) maar of het ook goede reclame is voor dit specifieke bedrijf?
Verder lezen over McDonald's
Online17.06.2024
McDonalds ontdekt dat AI in de McDrive nog geen goed idee is
Nieuws05.01.2023
McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject
Klanten stoppen de herbruikbare bakjes en bekers massaal in hun tasCoffee corner16.08.2022
McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval
Coffee corner22.02.2022
McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger
22022022Metaverse11.02.2022
Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse
Lifestyle29.09.2019
McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad
Technology02.04.2019
McDonald’s sluit grootste tech deal in 20 jaar voor $300 miljoen
Automotive23.11.2018
Er is nu een Volkswagen speciaal voor de McDrive
Verder lezen over Mobile Advertising
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising13.02.2023
Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem
Mobile16.05.2022
Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties
Amerikaanse provider wil korting geven in ruil voor dienstenSocial Media17.09.2021
WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie
Straks niet alleen reclame, maar ook een bedrijvengids in de chat-appVideo18.06.2020
Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads
Advertising11.10.2018
Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door
Social Media18.04.2018
Voor 14 dollar per maand geen advertenties op Facebook?
Advertising06.02.2018
Google Chrome past deze maand regels Coalition for Better Ads toe
Verder lezen over Viral Marketing
Marketing01.09.2024
IKEA laat mensen in pyjama opdraven voor korting
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Marketing30.04.2024
Gaat gadgetmerk Insta360 te ver met contentmakers?
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Marketing23.02.2024
Paarse koeien willen Tony’s Chocolonely verbieden in Duitsland
Events11.10.2023
5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE
Marketing18.08.2023
HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game
Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjesMarketing10.03.2023