Advertising15.01.2016

AXE gooit het roer om met nieuwe commercial


Find Your Magic!

De reclamespotjes van AXE, het merk van Unilever met onder andere deodorant en douchegel, staan bekend om de hordes vrouwen die verschijnen wanneer de producten gebruikt worden. Echter slaan ze met de onderstaande nieuwe commercial een hele andere weg in, het gaat vanaf nu echt om de man. Het is volgens AXE tijd om wat meer in te spelen op de campagnes van bijvoorbeeld zustermerk Dove.

Met de nieuwe marketingstrategie wil het merk een bredere doelgroep aanspreken en de nummer één worden op het gebied van mannelijke verzorging. De bedoeling is om meer in te spelen op de man en niet uit te gaan van een stereotype, uit een onderzoek onder 3500 mannen blijkt namelijk dat het zelfbeeld erg laag ligt. Net als de Real Beauty Sketches van Dove willen zij benadrukken dat iedereen aantrekkelijk is.

Het resultaat van de nieuwe commercial is inderdaad heel anders dan we van AXE gewend zijn, maar het is naar mijn idee absoluut een grote vooruitgang. Bekijk de commercial hieronder!

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over AXE

De Social Effort campagne van AXE

AXE jaren wil al jaren via de vele campagnes ons doen laten geloven dat dit 'de deo' is waar vrouwen direct op afkomen. In alle commercials van AXE zien we vaak een nietsvermoedende man terug die door middel van een AXE...

Nieuws01.06.2014

De Social Effort campagne van AXE

Axe: Jordi Ollebek nieuwe Nederlandse Astronaut

Een reis naar de ruimte; voor de meesten een onbereikbare jongensdroom, maar voor Jordi Ollebek uit Goirle wordt het werkelijkheid. Hij beleeft als één van de eerste ‘gewone’ Nederlanders een ruimtevlucht en schrij...

Online07.12.2013

Axe: Jordi Ollebek nieuwe Nederlandse Astronaut

Axe Apollo Space Academy: Jongensdroom binnen handbereik voor 3 Nederlanders

Bijna een jaar leefden ze er naartoe. Meer dan 50.000 Nederlandse jongeren meldden zich aan voor de officiële astronauten training van de AXE Apollo Space Academy in Florida. David Woudenberg uit Almere is de derde en l...

Online29.11.2013

Axe Apollo Space Academy: Jongensdroom binnen handbereik voor 3 Nederlanders

Axe stuurt jongeren de ruimte in

Axe gaat morgen beginnen met het werven van 3 Nederlandse jongeren die een officiële astronautentraining krijgen in Orlando. Het merk introduceert een speciale opleiding (AASA) in samenwerking met Buzz Aldrin. Eén van...

Online21.01.2013

Axe stuurt jongeren de ruimte in

De #wordfeud battle continues

De laatste weken is het hard gegaan met de steeds populairder wordende scrabble-app wordfeud. Heineken speelde daar mooi op in maar inmiddels is er dus een ware social media battle aan de gang waarvan het startsein (onbe...

Social Media14.10.2011

De #wordfeud battle continues

Engelen vallen op aarde

Axe is enige tijd geleden met de engelen campagne gestart. Een spraakmakende manier om je doelgroep te bereiken. Tijdens afgelopen Trendsfactory werd er een nieuwe video van de engelen getoond. In deze video vallen ze ne...

Video26.03.2011

Engelen vallen op aarde

Axe 1e adverteerder die livestream op YouTube in Nederland mogelijk maakt

Met de "Heaven on Earth" campagne wil Axe op een spraakmakende wijze haar doelgroep bereiken. Naast de TV-commercial waarin beeldschone engelen slechts fantasie blijven, blaast het merk de engelen in dit live branded con...

Video11.02.2011

Axe 1e adverteerder die livestream op YouTube in Nederland mogelijk maakt